Felhívás - Legyél Te is Zebra-akciós!

Minél többen csináljuk, annál biztosabb, hogy elterjed a hír: nem éri meg szabálytalankodni a zebrán!

Semmi mást nem csinálunk, csak megpróbáljuk elérni, hogy tudatosodjon az emberekben: a zebra a gyalogosoké.

Egy pár alapvető dolog a tovább gomb után, amit MINDENKÉPPEN tartson be az, aki csatlakozni szeretne akciónkhoz...

1. A LEGFONTOSABB A BIZTONSÁG!

Semmiképp ne kerülj veszélyes helyzetbe és ne hozz létre valóban veszélyes közlekedési szituációt! Ez mindennél fontosabb! Célunk nem az, hogy egyes autóvezetőket (esetleg téged, párodat, gyerekeidet, szüleidet stb.) sokkoljunk, hanem a közvélemény elé tárni az elkeserítő helyzetet.

2. Mindig tartsd be a KRESZ szabályait!

Tájékozódj, mit szabad, mit nem. Kerüld a félreérthető eseteket. Csak biztosra menj!

3. Mindig legyél józan!

Akció előtt és alatt egy kortyot se igyál!

4. Kerüld a konfliktust!

Ne állj le vitatkozni, veszekedni, verekedni. Ha semmiképp nem tudod elkerülni a konfliktust, alkalmazd a tulokfogási kézikönyvet.

5. MINDIG LEGYEN MINIMUM KÉT TANÚD!

Ez fontos. A bizonyítékok királynője a tanú. A felvétel is fontos, hiszen azt jópárszor megnézve memorizálható, mi is történt valójában, jobban megmarad azok fejében, akik tényleg ott voltak.

6. Olvasd el tapasztalati tippjeinket is!

VIGYÁZZ MAGADRA ÉS MÁSOKRA!

Ha mindenben egyetértesz a fentiekkel kapcsolatban, akkor az oldal jobb oldalán található Letölthető anyagok című dobozkára vess egy pillantást. Itt megtalálható a feljelentő lap legfrissebb változata (ha esetleg módosul, arról írunk...)

A Zebra-akció blog elhatárolódik azoktól, akik a fenti - alapvető - pontokban eltérő véleményen vannak, és aszerint cselekednek!





A bejegyzés trackback címe:

https://zebraakcio.blog.hu/api/trackback/id/tr671364814

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

bithalver 2009.09.09. 14:14:24

Amint eleritek, hogy nem maszkal a gyalogos ott, ahol neki nem szabad (uttest kozepe vervoros jelzolampanal, ket 20 meterre levo zebra kozott feluton, stb), igazat adok nektek.

Addig coki van. Bocsesz.

Marr 2009.09.09. 14:43:50

Helló, nem tudom a Homáron olvastátok-e, ezért itt is: a gyalogosoknak is kéne külön tréning a zebrázások előtt. Ha határozottan, magabiztosan közelítik meg a zebrát, elég nagy eséllyel átjutnak elsőre.

idelle · http://egymondatban.blog.hu/ 2009.09.09. 14:45:26

@atomrebel: megjött az értelmiség...

én alapvetően egyetértek, de azért kíváncsi lennék egy ellenpróbára: gyalogosokról és kerékpárosokról is. nem biztos, hogy nem lenne döntetlen az autósokkal...

Zed4preZ 2009.09.09. 14:57:30

Ha tudnátok, hogy tök komolyan terveztem valami hasonlót összehozni, és talán össze is hoztam volna, ha nem szólít külföldre az élet! :) Sok sikert! Ha kell ötlet, hogy melyik zebránál akciózzatok, toljatok egy posztot és adok jó tippeket...

lolali 2009.09.09. 15:06:20

Legszivesebben mindenhová óriásbetűkkel írnám ki, hogy mennyire örülök nektek!
Folytassátok a munkát, tudva, hogy rengeteg támogatótok van(akár lélekben is), csak nemmindenki jut el ide a blogokhoz vagy akár számítógéphez.

Először akkor kezdtem kapizsgálni, hogy mennyit ér az életem ennek a szemét országnak, amikor elítélték 2 hosszú évre a pécsen zebrán gyereket és nagymamát halálra gázoló aljas ganéjdombot.

Nem civileknek kellene betartatni a jogszabályokat, hanem az állam erre kijelölt szerveinek, de mivel anarchiában ilyen nincs, ezért szurkolok nektek!!!

egy kismama

gpetersz 2009.09.09. 15:18:31

Csak tudnám cseszd meg, hogy mit akar a sok tahó a ZEBRÁN ÁTKELŐ GYALOGOSTÓL????

Ott nem nekik hanem az autósnak COKI.

Nagyvakond 2009.09.09. 15:31:22

Emelem kalapom a kezdeményezésre!

olvasó080906 2009.09.09. 15:42:56

Gratulálok!

Mint autós ma részt fogok venni ebben e zebra izében.

Én évi 40-50 e km-t vezetek és vigyázok a zebrán átkelőkre.

Gyalogosként viszont gyakran kikényszerítem az autósoknak, hogy álljanak meg amikor zebrán megyek át.

Amire viszont allergiás vagyok: kerékpáros kerékpározik a gyalogosok zöldjénél. Nekik nem adok elsőbbséget.

amatőr 2009.09.09. 16:22:24

...és a tilos jelzésen tömegesen átnyomuló gyalogosokat milyen akciócsoport fogja feljelenteni?

zebraakcio · http://zebraakcio.blog.hu 2009.09.09. 16:34:05

@amatőr:
Alakíts egyet!
Csináld meg!
Ahogy mi is ezt.

schdl (törölt) 2009.09.09. 17:09:42

Én kocsival járok, egyetértek az akcióval.

schdl (törölt) 2009.09.09. 17:13:53

Bocs srácok... a Feljelentőlap címzettje miért a Közlekedési hatóság? Szerintem ez rendőrségi hatáskör, mert ugye ez szabálysértés. Szabálysértésről meg bejelentést teszünk, nem feljelentést.
Ezt jobban járjátok körbe, különben nem fogtok érni semmit ezekkel a nyomtatványokkal...

B! 2009.09.09. 17:15:48

Autózok, egyetértek.
Gondolom, hogy az akció szervezői nem az úton-útfélen átrohangáló, főként önmagukat, de a közlekedést is veszélyeztető egyének csoportjába tartoznak, és fel is hívják a figyelmet a határozott, körültekintő, szabályos átkelésre.
Sok sikert.

CHrisss17 2009.09.09. 18:43:30

@olvasó080906: Inkább elütöd a biciklist? Gratulálok, intelligens hozzáállás.

efhábé 2009.09.09. 19:58:00

@Marr: No de ez olyan dolog, hogy én százezres nagyságrendű km-vel a hátam mögött tudom, mekkora egy autó féktávja, mikor léphetek ki elé biztonsággal a zebrára úgy, hogy blokkoló kerekek nélkül tudjon megállni. A feleségem, aki csak most kezd vezetni, állandó frászt kap tőlem, mert csak azt látja, hogy kocsi jön, én mégis megyek le az úttestre.
Aki nem vezet, nem tudja felmérni, ezért nem várható el az a határozottság, amiről itt beszéltek.

Leeroy of SMV Design 2009.09.09. 21:51:51

Mint többedszer zebrán (és igen, jól körülnéztem mindegyik esetben, de a bádogdobozosok úgy gondolták, nekik sietősebb - az egyik még dudált is) majdnem elgázolt gyalogos, támogatom az ügyet.

Gulyás G 2009.09.09. 22:22:27

Tiszta szivemböl drukkolok Nektek és kíváncsian várom a fejleményeket!

verkaverka 2009.09.09. 22:46:30

@bithalver: Ja értem, ha _mások_ szabálytalanul mennek át az úton akkor _engem_ a gyerekkel meg el lehet ütni a zebrán. Értem.

zolcsi69 (törölt) 2009.09.10. 08:10:42

Ó remek kezdeményezés.
De ti akik gyalog közlekedtek majd akkor jelentsétek fel autóstársaim ha megtanultok ti is szabályosan közlekedni és nem ott keltek át az uton kézenfogva a gyereket ahol tilos.Ha majd megtanultok közlekedni akkor lehetnek elvárásaitok.Ezúton hivnám fel minden autóstársam figyelmét járjunk el hasonlóképp fotózzuk azokat a gyalogosokat akik apa és anyaként a tilosban mennek át az úton gyerekeikkel.

Leeroy of SMV Design 2009.09.10. 08:42:51

Már megint ezen rugóztok és tereltek. Itt és most a zebrán való áthaladásról szól az akció, és nem a szabálytalankodókról.

Lángharcos 2009.09.10. 09:49:12

@bithalver:

Ez nem így működik. Azért, mert mások szabálytalanok, téged senki és semmi nem hatalmaz fel arra, hogy szabálytalankodj.

Ha annyira zavarnak az úttesten szabálytalankodók, akkor kezdjél te is hasonló akcióba, és jelentsd fel a gyalogosokat.

De ne irigykedj arra, hogy a gyalogosoknak elegük van a zebrára és sokszor lámpára is nagy ívben szaró népekre.

fekacska 2009.09.11. 17:47:08

Szintén radikálisan nyomják a Zúzmara Kommandósok, csak ők a parkoló autósokkal "harcolnak". Kampányuk is van:

www.youtube.com/watch?v=17vDFkFDmyI

www.youtube.com/watch?v=RCx7IjLADXE

www.youtube.com/watch?v=W8-4k9hmhEo

RosszQtya · http://indafoto.hu/rosszqtya 2009.09.11. 18:31:32

hát igen a gyalogok se angyalok :B

de lenne egy jó kis 5letem, ami sokat segítene, bár nem vak a ló csak bátor alapon, úgyis lenne akinek nem tetszene, de ezen a helyen biztos megoldás lenne piti pénzből, ami kb 10 kép árából visszajön :) ugye a budaörsin ez kb 10 sec :))

terror 2009.09.11. 18:50:02

RosszQtya elvileg hozzaszolt, de en nem latom itt. WTF?

terror 2009.09.11. 18:52:25

@RosszQtya: Ellenben nem ertem a felvetest.

Amugy sokminden visszajonne hamar, de megsem csinaljak. Ki tudja, miert...

adrieri 2009.09.11. 18:57:15

@bithalver:

Kedves bithalver!
A szabálytalan gyalogosokat ugyanúgy meg kell bírságolni,mint a szabálytalan autósokat.
Nem tudom,láttad e a Híradót /RTL/ ,az idén,ha jól emlékszem 839 esetben volt autós a hibás - az esetek 3/4-ében- a zebrán történő balesetekben.Ezt nem hiszem,hogy bővebben magyarázni kell.
Igaza van annak,aki azt írta, attól,hogy más szabálytalan,neked nem kell követned .Sőt.
Az élet nem így működik.
Egyébként én mindig a zebrán megyek át,mégis számtalan esetben kerülök hasonló szituba,mint azok,akik a riportban szerepeltek.Tök mindegy,hogy egyedül vagyok,kisgyerekkel, vagy anno babakocsival voltam.
AZ autósok jó része senkire és semmire nincs tekintettel.
Te meg nem attól leszel nagyfiú,hogy cokizol...
Remélem,nem piros autód van.:-))

Bonbonbandita 2009.09.14. 10:57:18

Én csatlakozom hozzátok gyalogosként és autósként is egyaránt! Támogatom az ötleteiteket és terjeszteni fogom mindenhol! Csak így tovább!!!

terror 2009.10.01. 10:44:43

Innen azert kiszedtem egy irdatlan nagy baromsagot a mi kis hazi trollunktol.

De koszonjuk, hogy idot szakitott az analis kozosules es a zebra kozotti parhuzam kifejtesere!

/tno+DA= 2009.10.08. 21:11:57

@zolcsi69:
Hadd kérdem már meg:
A gyerekek tanulnak állampolgári ismereteket általánosban már alsó osztályban. Jó eséllyel fel sem fogják felét. De KRESZ-t nem tanítanak nekik, szart sem.
Tehát tudja mihez van joga (Zebrán ráfékező autóst lefotózni meg feljelentgetni), de hogy körülnézzen meg óvatos legyen azt nem.
Tiszta Amerika. Már itt is minden hülyének joga van hülyének lenni?
Mert akkor egy szép új magyar világ vár majd ránk...
Ezen melyik RAZOR-os zebraerőszakoló gondolkozott el?

zebraakcio · http://zebraakcio.blog.hu 2009.10.08. 21:44:27

@/tno+DA=:
Ezt bennhagyom.
"de hogy körülnézzen meg óvatos legyen azt nem."
Szerinted ha nem így csinálnák, naponta hány baleset lenne? MINDEN gyalogos körülnéz és még ez sem elég. Miről fröcsögsz itt?
Nekünk, akik az akciót csináljuk, sokunknak van jogosítványa, gyakorló autóvezetők és -tulajdonosok is vagyunk.

Egyébként mi pártoljuk, hogy tanítsanak KRESZ-t az iskolákban? Neked is fontos? Mit teszel ennek érdekében?
Mit teszel egyébként BÁRMINEK az érdekében is? Valószínűnek tartom, hogy semmit. Tehát csak idejössz az ostoba véleményeddel és csúnyán beszélsz egy olyan dologról, melyet minden értelmes ember támogat.
Ennyit tudsz.

terror 2009.10.09. 09:33:41

@zebraakcio: "Egyébként mi pártoljuk, hogy tanítsanak KRESZ-t az iskolákban?"

Ezt felkialtojelesen kell erteni, csak elirta a kollega. A tobbi nocomment.

/tno+DA= 2009.10.09. 22:39:20

@bithalver:
Egyetértek!

Kedvencem a nyomógombos lámpát megnyomó majd üres úton pirosban (azaz szabálytalanul átkelő) gyalogos aki mögött zöldül a gyalogos lámpa én meg várok szépen az üres zebra előtt a pirosban.
Ilyenkor feldíszíteném gumicsíkkal a tapló pofáját.

/tno+DA= 2009.10.09. 22:43:11

@zebraakcio:
Ugyanazt teszem amit ti is.
Akciót folytatok a faszláma gyalogosok ellen dudával.
Ha hülye és pirosban közlekedik, vagy zebra nélkül szabálytalanul mászkál, akkor biz. kövér gáz mellett dudát taposva (fék helyett), rongyolok neki.
Ha tud félreugrik. Ha nem leperlem rajta a kocsimban az elütése során okozott kárt.
A vicc, hogy ezt megtehetem (amíg nem mentem 50km/h + 10%-nál többel, amire ilyenkor kínosan ügyelek). ;)
-----------------------------------------------------------------

Amit tesztek forgalomakadályozó másokat zaklató idiotizmus.
Origamizzatok vagy, szarjatok ijedt sünt, vagy tüntessetek a Kossuth téren, esetleg lógassátok fel magatokat, vagy mit tudom én, de hagyjátok békén az utakat.
Ilyen egyszerű.

A Zebra még mindig csak egy demarkációs övezet.

terror 2009.10.10. 00:05:52

@/tno+DA=: Mennyire erzed magad frusztraltnak, amikor azt latod, hogy egyedul kopkodsz itt hulyesegeket? :)

Gratulalok a gyalogosnevelesedhez. Teljesen korrekt. Van rola videod? Vagy csak a szad nagy?

(Egyebkent azert is korrekt az eljarasod, mert tokre egy szinten van azzal, amit mi csinalunk. Talicskat tolunk elejuk, puskaval lovunk rajuk, kovel dobjuk be a szelvedot. Ja nem, ezt te tenned, ha gyalog kozlekednel, es ott szivnad a fogad a zebranal.)

A legszanalmasabb, hogy joparan tenyleg embereletekkel jatszadoznak, par masodpercert. Raadasul sok esetben meg igazuk sincs, csak velt vagy valos serelmeiket, esetleg a napi munkahelyi szivast vezetik le ily' modon, esetenkent artatlanokat buntetve. Legy buszke, hogy kozejuk tartozol :)

flea 2009.10.12. 11:58:14

@/tno+DA=: a semmire nagy a pofád, barátom. Egyszer próbálnál meg kövér gázzal elütni egy gyalogost (kínosan ügyelve az 55-re), olyan felfüggesztettet kapnál legalább, mint Bodnár Laci (ő is a kivilágítatlan, középen cikkcakkban tekerő részeget csapta el, az összes bűne a sebességkorlát túllépése volt). Kivéve, ha a sünök felfedezik, hogy nem fékeztél, mert akkor bizony le is töltöd. (Hacsak nem úszod meg kényszergyógykezeléssel. ;o)))

A kocsidban levő kárt leperelni... ja, álmodik a nyomor.

antitaxis 2009.10.17. 22:45:37

@idelle: Nem lenne. Lóerővel növelve a gyökérség hatványozottan nő!

antitaxis 2009.10.17. 22:52:28

@/tno+DA=: Alapból gyökér vagy, de sajnos négy kerék és egy motor van alattad, erősödik a hatás! Míg az általad faszlámának minősített gyalogos az életéért kűzd...

Spikk 2009.10.22. 23:35:23

@/tno+DA=: Én nem szekállak, sőt, merő jó szándékból kötekszem annak érdekében, hogy segítsek csökkenteni börtönbe kerülésed valószínűségét.
Egy dolognak olvass utána! Ezt írtad:
"Ha hülye és pirosban közlekedik, vagy zebra nélkül szabálytalanul mászkál"
Ebből a zebra nélkül szabálytalanul a fontos rész, csak az érthetőség kedvéért másoltam ide az elejét is. Ami miatt pedig tanulásra buzdítalak, az az, hogy nem a zebra az egyetlen hely, ahol gyalogos átmehet az úttesten, de van ennél sokkolóbb hírem is: nem is az egyetlen, ahol neki van elsőbbsége.

SXB 2009.11.11. 18:26:28

@/tno+DA=: ostoba vagy, többet nem is pazarlok rád. de remélem egyszer gyalogosként én előttem mész majd át. igérem, nem fogok fékezzni...

felfordul a gyomrom 2010.03.10. 17:42:35

@SXB: nem szabad. annyit kapnál érte, mint egy emberért:D
egész egyszerűen az összes úti mészárost évtizedes államilag támogatott seggbekukira kéne utalni felmentésre való lehetőség nélkül. ha nem tud vezetni, ne vezessen. az én életemet akkor se teheti kockára, ha cikkcakkban rohanok át a 6sávos úton. mire fel? talán ítélkezhet felettem? és ha igen, akkor a fel-alá rohangálás halálbüntetést érdemel, míg egy gyilkosságot is meg lehet úszni akár 5 évvel? vicc joggyakorlat vicc ország.

haridori 2011.01.16. 19:06:32

Sziasztok! Én nagyon ki vagyok akadva hogy miért nem lehet megoldani ezt a zebra-kérdést, és miért kell valakinek mindig áldozattá válnia a zebrán, ahol szabályosan kel át az úton.
Svájcban élek egy ideje, és az első dolog, amin teljesen elcsodálkoztam, a gyönyörű környezet mellett, hogy amikor először városnézésre indultunk, és megálltam a zebránál, megálltak az autók. Először csak lestem, hogy mi van, miért álltak meg, aztán rájöttem, hogy át kéne menjek, mert miattam álltak meg...közben csak megálltam, és vártam a lemaradt családomat, akik nézelődtek. aztán intettem az autósnak, hogy bocsi, de még nem megyek át. Mosolyogva továbbment. Otthon ez kb úgy történt volna, hogy ha már meg is állt volna egy autós, és esetleg intek, hogy menjen tovább, tuti lehúzza az ablakot és elküld az anyámba, hogy ne szórakozzak vele.
Nem tudom miért ennyire másak itt az emberek és miért lehet itt ugyan azt a szabály ennyire jól betartatni, otthon meg káosz van és nem tudják szabályozni az embereket. Ja és itt sárga a zebra! Szerintem sokkal jobb mint a fehér, kopott zebrák, amiket otthon lehet látni, vagy csak pár csík látszik már...De remélem egyszer valaki kitalál valamit, és nem lesz ilyen szörnyű otthon a zebrán átkelni.