Zebra akció - Mi is ez?
Mi, a Radikális Zebrahasználók Országos Akciócsoportjának (RAZOR) tagjai, megunva azt, hogy, ma, Magyarországon életveszélyes küzdelem átkelni a kijelölt gyalogátkelőhelyen, akcióra szántuk el magunkat...
A terv
- Tagjaink több hónapon át szabályosan (nem direkt balesetekre utazva) kelnek át a kijelölt gyalogátkelőhelyeken.
- Amelyik autó nem áll meg, megszegve ezzel a 1/1975. (II. 5.) KPM-BM együttes rendelet (KRESZ) 43. §-t és 36. § (6) c) pontját, és veszélyeztetve ezáltal a gyalogos biztonságát, annak vezetőjét - tanúkkal és esetleg felvételekkel alátámasztva - feljelentjük.
- A feljelentés után az eljárást végigkövetjük, annak eredményét (a személyiségi jogok figyelembevételével) nyilvánosságra hozzuk.
Tesszük mindezt azért, hogy egy gyalogos nálunk ugyanolyan nyugodt szívvel éljen elsőbbségével ott, ahol az őt megilleti, mint bármely normális országban, hogy ne legyen szívszorongató érzés egy kismamának átkelni egy többsávos úton, hogy szüleink és gyermekeink is biztonsággal közlekedhessenek...
Önökért tesszük, hiszen mindenki gyalogos, még akkor is, ha időnként autóba, kerékpárra ül. Hogy kevesebb legyen a súlyos, esetleg halálos baleset, melyet a nemtörődömség és a figyelmetlen autóvezetés okoz.
Akciónkhoz csatlakozni lehet, de mindenki csak a saját felelősségére tegye, betartva ezen az oldalon leírtakat. Részletek rövidesen...
Az állapotok
Ilyen most:
Ilyet szeretnénk:
LEGYEN A ZEBRA BIZTONSÁGOS!
A bejegyzés trackback címe:
Kommentek:
A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.
terror 2009.09.10. 13:13:00
Az akcio lenyege pont az a foku - ooo, talan nem a legjobb szo, de most ez jut az eszembe - nyomasgyakorlas, hogy az illetekesek lepjenek az ugyben.
Termeszetesen, ahogy a masik temahoz is irtad, gyakorlatilag mindenre lehetne ilyen akciot szervezni, de:
1. akcio-letjogosultsag
2. mindig mindenkinek sosem lesz jo
Ennek peldaul azert van letjogosultsagi alapja, mert sok esetben embereleteket kovetelnek ezek a balesetek, megtobb esetben megnyomorodnak emberek, es ezaltal gallyra megy az eletuk. Ezek persze a durvabb esetek...
mi nem foglalt még 2009.09.10. 13:13:24
van ahol még az önkormányzatokon keresztül is.
sziszifuszi egy munka az biztos.
ilyen akciókkal szerintem akkor sem lehet hosszútávú sikereket elérni és eléggé be van határolva a kapacitásod.
zebraakcio · http://zebraakcio.blog.hu 2009.09.10. 13:18:24
Hát akkor ne csináld. Szerencsére vagyunk páran, akik máshogy képzelik, még van valami elképzelés is a fejünkben, hogy hogyan.
Nem muszáj csatlakozni.
Ilyenkor mindig egy híres mondás jut az eszembe:
Lehet, hogy amit csinálok, az hangyap*nci. De van valami, ami még kisebb: a hangyaf*sz. Mert az még abba is belefér.
És ez vonatkozik minden kritikára.
megállnék egy szóra 2009.09.10. 13:21:29
ha szabályosan - mindent betartva - történt az akció, akkor szerintem lehet
és ahogy már más is írta, elképzelhető, hogy a rendőrség így felfigyel a sok szabálytalanságra, és akkor talán ő is lép valamit
bár nem voltam ott, de készült videofelvétel, ami alapján eldönthető, hogy szabályosan közelítették-e meg a zebrát az akcióban részt vevő gyalogosok
mi nem foglalt még 2009.09.10. 13:36:48
csak aztán ne legyen nagy sírás rívás ha valaki elegyengeti a hátatokat egy baseball bottal.
mi nem foglalt még 2009.09.10. 13:38:48
mert a gyalogosnak ugyan elsőbbsége van de meg kell győződnie, hogy biztonságosan át tud e kelni az úttesten.
azért mert zebra van nem azt jelenti, hogy akkor ugrok le a járdáról amikor akarok.
megállnék egy szóra 2009.09.10. 13:45:02
persze, ebben igazad van, ebben egyet értünk, a féktávolságra tekintettel kell lennie a gyalogosnak
de lásd azt is, hogy lehet, hogy az első autó meg tud állni, de ti, autósok is sokan vagytok, akik figyelembe sem veszitek pl. a követési távolság fogalmát.
és tudom jól, hogy sokszor, sok autós emiatt nem tud elsőbbséget adni a gyalogosnak a zebránál.
de azt meg neked kell tudnod, hogy a követési távolság nem betartásáról már nem a gyalogos tehet.
talán még valamiben egyet érthetünk. nem tudom, hogy hányan voltak ott a tegnapi akción, de abban biztos vagyok, hogy az itt kialakított zebrát nem ennyi gyalogosra méretezték...
zebraakcio · http://zebraakcio.blog.hu 2009.09.10. 13:51:16
mi nem foglalt még 2009.09.10. 13:59:58
ezért kell ide valami hatósági megoldás.
de ahogy én látom a rendőrség egye jobban szarik az egészre amióta bevezették a kollektív felelősséget meg sem akarja találni a szabályszegőket.
így viszont elég nehéz lessz esetenként jogosítvány elvétellel gátatszabni annak az őrületnek ami ma özlekedés címszó alatt zajlik.
mi nem foglalt még 2009.09.10. 14:04:45
megállnék egy szóra 2009.09.10. 14:10:30
és hogyan lehet a rendőrséget munkára ösztönözni úgy, ha nem vagyunk politikusok és önkormányzati emberek?
van erre valami megoldási javaslatod?
ezt mondom, hogy nem siránkozni kell, hanem kitalálni valamit, ami elvezet a megoldáshoz...
zebraakcio · http://zebraakcio.blog.hu 2009.09.10. 14:32:58
zebraakcio · http://zebraakcio.blog.hu 2009.09.10. 14:35:21
mi nem foglalt még 2009.09.10. 15:23:51
meg kell nézni kire szavazol.
aláírásgyűjtés ha elég nagy tábort tudhatsz magadmögött arra odafigyelnek ha máskor nem választások elött.
mi nem foglalt még 2009.09.10. 15:27:35
itt az önkormányzatot kell presszionálni, hogy csináljon rendőrlámpás kereszteződést.
azért 1 perc környékén volt olyan amikor a biciklis nem mérte fel az autó féktávolságát mert meg akart állni de nem tudott.
de valóban jó rész parasztok voltak az autósok.
megállnék egy szóra 2009.09.10. 15:45:09
de akkor a biciklit toló gyalogos már bőven a zebrán volt, így az autós már idejében lassíthatott volna... :S
szerintem
zebraakcio · http://zebraakcio.blog.hu 2009.09.10. 15:54:08
Nem kell lámpa. Az autóvezetők hőzöngenek a leginkább, hogy sok a lámpa, meg állandóan a pirosnál kell állniuk.
Figyelni kell és kész.
Mondom ezt gyakorló autóvezetőként.
mi nem foglalt még 2009.09.10. 17:49:48
nekem mindegy nagyon keveset járok gyalog.
általában azért a pirosnál megálnak az autósok a zebránál meg nem mindig.
zebraakcio · http://zebraakcio.blog.hu 2009.09.10. 18:02:40
Látod, pont erről szól az akciónk. :))
mi nem foglalt még 2009.09.10. 18:11:13
inkább meg kelene tanítani a gyalogosokat, hogy 1000 x nézzen körül mielött az úttestre lép és minden esetben álljon meg.
hiába van elsőbbsége ha átmegy rajta valaki.
a közlekedési morál olyan amilyen azon kellene változtatni.
megállnék egy szóra 2009.09.10. 19:14:18
de te ezzel azt mondod, hogy a gyalogosok éljenek rettegésben és húzzák meg magukat.
vagy rosszul gondolom?
mi nem foglalt még 2009.09.10. 19:43:50
csak körültekintően kell közlekedni és tudatában kell lenni, hogy egy gépkocsi és egy gyalogos találkozásánál a gyalogos húzza a rövidebbet még akkor is ha elsöbbsége volt.
mi nem foglalt még 2009.09.10. 19:46:40
véleményem szerint ki kell szűrni a kirívóan renitenseket.
ehez meg hatóság kell.
ill. kötgelező alklamassági vizsgálat midenkinek aki jogosítványt akar szerezni.
megállnék egy szóra 2009.09.10. 19:50:50
ezt mindenki tudja.
de a zebra-akciósok is már többször említették, hogy a KRESZ-t betartva közlekednek, azaz csak akkor lépnek a zebrára, ha meggyőződtek arról, hogy az autós meg tud állni (én legalábbis így értelmezem, amit írnak)...
természetes, hogy nem ész nélkül rohangálnak az utca két oldalán, hisz ha nem győződnek meg arról, hogy az autós biztonsággal meg tud állni, akkor valóban a ők sérülnek meg, mint gyalogos...
ha meg szabálytalanul csinálnák az akciókat, akkor őket lehetne rajtakapni, és lehetne hirdetni, hogy mennyire barmok... de akkor a nyalóka visszanyalna - és ezt ők sem szeretnék...
mi nem foglalt még 2009.09.10. 19:59:04
az utca közlekedésre van és nem ide oda ingázásra a zebrán.
tegnap siekrült elérniük, hogy autós fórumon aki eddig mindig a buzi autósokat szidta, hogy nem állnak meg amikor ő elengedi a ygalogost, most erősen elvesztette a rokonszenvét a gyalogosok iránt.
egyértelműen mindenkiben ellenszenvet váltott ki aki közlekedni akar.
megállnék egy szóra 2009.09.10. 20:31:15
el tudom képzelni. de nem akarok látatlanból véleményt mondani.
ahogy én olvasgattam az itteni hozzászólásokat úgy láttam, hogy az "akciósok" sem ezt tartják a 100%-os megoldásnak.
én bízom és reménykedem abban, hogy legalább néhány autós ezek után óvatosabban közelíti meg a zebrát és átengedi a szabályosan közlekedőket.
már ez eredmény lenne - szerintem.
mint már mondtam: valószínűleg nem a zebra-akciósokra tervezték a Budaörsi úti zebrát, és ebben talán egyet értünk.
de én pártolom a kezdeményezést - ha az az ésszerűség határain belül marad.
terror 2009.09.10. 23:08:29
Ez kb. olyan, minthogy mi generaltuk a dugot az akcioval :F
"Megallnek egy szora" jol latja a helyzetet elegge, es megegyszer, bar mar sokszor itam: igen, kordaban tartjuk magunkat, es szabalyosak maradunk, mert nem unalomuzesbol es nem a kozlekedokkel valo kibaszasbol csinaljuk.
Amugy meg ezt irod:
"inkább meg kelene tanítani a gyalogosokat, hogy 1000 x nézzen körül mielött az úttestre lép és minden esetben álljon meg.
hiába van elsőbbsége ha átmegy rajta valaki.
a közlekedési morál olyan amilyen azon kellene változtatni."
Ez azert ha belegondolsz, Te se gondolod komolyan. Mar most is meghunyaszkodunk, csomoan akkor se mernek elindulni egybol, ha mar megalltak nekik. A kozlekedesi moral egy osszetett dolog, es nem annak kell meghunyaszkodnia, akinek elsobbsege van. Egyebkent meg pont azert kene a jarmuvezetoknek (auto, motor, bringa, repulo, minden) korultekintobbnek lenni, mert ok azok, akik serulest okozhatnak, esetleg olhetnek. Nem allatok vagyunk, hogy a gyengek elhullanak...
Ettol fuggetlenul persze nem kell agyatlan modon kihasznalni az elsobbseget (lasd defenziv kozlekedes a tippeknel), de azert ne kelljen mar egy zebranal percekig allni! (Van ilyen, most is volt, csak "atsegitettuk"...)
Beszóló 2009.09.11. 08:16:03
Nem korlátoznám csak a gyalogátkelőhelyekre, általában igaz szinte bármire, nem akarom felsorolni.
Azzal is egyet értek, hogy aki szabálytalankodik a gyalogátkelőhelyen, azt büntessék meg - mindenkit: autóst, biciklist, gyalogot!!!!
Az akció - ha jól értettem - pusztán az egyértelműen szabálytalankodókat szűri ki:
36§(6) A párhuzamos közlekedésre alkalmas úttesten tilos...
c) gyalogosátkelőhelyen és közvetlenül a kijelölt gyalogosátkelőhely előtt másik jármű mellett elhaladni.
Be is tartom mindig! Autóval is és motorral is!
Tehát hagyjuk, hogyan közelíti meg a gyalog a zebrát.
Ettől függetlenül, az a véleményem, hogy a rend kiváló őreinek feladat, a szabályok betartatása, illetve a be nem tartás szankcionálása. Nem vagyok híve ennek a feljelentgetősdinek, lécci kérdezzétek meg azokat erről, akik tudják milyen az: 1950-es évek (NC)
Okulásul: külső sávba zebra alőtt megállok, s hogy egyértelmű legyen szegénynek még intek is, hogy talán fáradjon már át még ma, mert mennék tovább... ekkor a belsőben elhúz melletem egy csíkos autó!!!! nem jajgat, nem villog, csak megy mint az ökör
Emberek!!! Miről beszélünk? Szerintem ezzel semmit nem lehet elérni, ugyanis a normális ember (és szándékosan nem autóst írtam) eddig is megállt, és elengedte a gyalogot, a paraszt meg ezután sem fog. Azt ne felejtsétek el: a gyalog EMBER, a biciklis is EMBER, a motoron is EMBER ül, és az autóban is EMBER ül. Tehán ne beszéljünk már gyalogról, meg motorosról, meg autósról... az EMBER-ekkel van nagy baj!!
Amúgy sok sikert.
Beszóló 2009.09.11. 08:27:33
Ilyet szeretnénk???? Amúgy is megosztja az embereket ez a kezdeményezés, nem kellene támadási felületet adni.
(Ugye milyen könnyű megcsúszni??)
megállnék egy szóra 2009.09.11. 10:20:12
igen, az Ilyet szeretnénk video 45. másodperce tájékán már én is felfedeztem a zebrára jobbról érkező kerékpárost (még jópár hozzászólással ezelőtt), de te vagy az első, aki megjegyzi, hogy szabálytalan a biciklis...
a KRESZ megfogalmazza a gyalogos fogalmát? én sajnos nem találtam...
zebraakcio · http://zebraakcio.blog.hu 2009.09.11. 10:45:29
Azt nem tudom, de a kerékpárosét biztosan...
És ugye aki kerékpáros, az nem gyalogos.
Én azt hiszem az "ilyet szeretnénk" inkább az odafigyelésre és a türelemre vonatkozik.
Beszóló 2009.09.11. 11:03:44
A kerékpáros vezető, nem pedig gyalogos! akkor válik azzá, ha leszáll és tolja:
III. A közúti forgalommal kapcsolatos fogalmak
a) Vezető: az a személy, aki az úton járművet vezet, vagy állatot hajt (vezet). A segédmotoros kerékpárt és a kerékpárt toló személy nem minősül vezetőnek.
terror 2009.09.11. 11:13:11
Furcsa, hogy egy 2.5 perces videobol sokaknak egybol ez tunik fel, es nem az, hogy amugy 95%-ban mi tortenik. Pedig az a lenyeg.
Nem erzem ezt tamadasi feluletnek. Aki erre tamad, az nem erti az akcio celjat, es csak bele akar kotni valamibe.
Beszóló 2009.09.11. 11:51:56
Kik azok a sokak?? Itt ahogy elnézem én tettem szóvá és nem azért mert bele akarok kötni. nekem spec semmi bajom ezzel, guruljon át ha a gyalogosokat nem zavarja, nem veszélyezteti ettől azonban még szabálytalan, és egy szabálytalankodás ellen küzdő felbuzdulás könnyen hiteltelenné válhat az emberek szemében - főleg ha eleve ellenségesen fogadják (lásd hozzászólások az autósoktól)
megállnék egy szóra 2009.09.11. 11:52:10
de arra nem válaszoltál, hogy a KRESZ definiálja-e a gyalogos fogalmát...
Beszóló 2009.09.11. 12:08:27
II. A közúti járművekkel kapcsolatos fogalmak
a) Jármű: közúti szállító- vagy vontató eszköz, ideértve az önjáró vagy vontatott munkagépet is. A mozgáskorlátozottak közlekedésére szolgáló, emberi erővel tolt vagy hajtott kerekes szék és a gépi meghajtású kerekes szék - ha sík úton önerejéből 10 km/óra sebességnél gyorsabban haladni nem képes, továbbá a gyermekkocsi és a talicska - azonban nem minősül járműnek. Az ilyen eszközökkel közlekedő személyek gyalogosoknak minősülnek.
Andris25 2009.09.11. 12:39:58
Először is szeretnék gratulálni az elszántságotokhoz! Az ötlet, hogy feljelentitek a szabálytalankodókat, ráadásul bizonyítékkal és tanúval, kiváló. Hátha lesz eredménye. Habár itt Magyarországon lehet, hogy még ez is kevés lesz.
Jómagam 99%-ban személyautóval közlekedem, viszonylag jól ismerem a várost és a veszélyes gyalogos-átkelő helyeket is. Igyekszem minden alkalommal, ha ilyen helyen vezetek, nagy óvatossággal, körültekintően áthaladni. Ha babakocsit toló, vagy idős ember áll a járda szélén, igyekszem előre jelezni neki, hogy át fogom engedni az úton, ne legyen kétsége.
Ám néhány szépséghibája is van az akciónak. Először is nem azt kell tudatosítani a gyalogosokban, hogy a zebra az övék. Nem az övék, a zebra az úttest része, ahol a gépkocsiforgalom is zajlik. A gyalogosoké a JÁRDA. A gyalogos-átkelő közös használatú szakasz, mind a két félnek kellő körültekintéssel és nagy figyelemmmel kell az megközelítenie!
Azt gondolom, hogy a Közlekedési Hatóságnak is nagy szerepe van a veszélyhelyzetek kialakításában. Példa erre a Budaörsi út egyik átkelője, mégpedig az, amelyik a Petőfi-laktanya után, a Nagyszőlős utcai forgalmi sávok becsatlakozása előtt van. Egy kivezető szakasz, ahol a vezetők nagy része már az autópálya szabadságát várja, végigállta a dugókat a belvárosban, szeretne már haladni. A másik oldalon ott a szerencsétlen gyalogosan közlekedő, aki szeretne átjutni a 10 méterre lévő túloldalra, de nem meri letenni a lábát, mert mindenki száguld, ráadásul két sávon. Aki ide zebrát tervezett, az köztörvényes bűnöző! Sok-sok ilyen átgondolatlan, buta átkelő van a városban. A felfestések lekoptak, a táblák nem látszanak rendesen...
Szóval az éremnek két oldala van. Vagy az is lehet, hogy több. A szabálytalan autósokon kívül még bőven lenne kit feljelenteni!
terror 2009.09.11. 12:42:32
Az aktiv autos meg mindenre ugrik, ami kicsit is valtoztatna a bevett szokasaikon. Lezarasok (nemelyik persze jogos), forgalomcsokkentesi tervezet (atnevezve mudugora, es megfurva, mig New York-ban is meglehetett oldani, es az emberek imadjak. Az emberek, koztuk az autosok is...), es meg sorolhatnam. En megertem oket is, ossze-vissza le vannak huzva, de egyben nem is ertem oket :) Lehetne valtoztatni, csak akkor ugrik a napi rutin. Le a lustasaggal es a begyoposodottseggel...
Itthon nagyon sokan meg mindig statusszimbolumnak tekintik az autot (nincs penzed, azert gyalogolsz/kerekparozol tipusu hozzaszolasok). Ezen IS kellene valtoztatni. Meg persze az en adombol epult utak... Az is jopofa :)
Amugy javul a helyzet minden teren, csak nagyon lassan. A "Ha en nem mas se" gondolkodasmodot (Dogoljon meg a szomszed tehene is...) levetkozve sokkal hamarabb jutnank egyrol a kettore, es nem lenne szukseg ilyen akciokra.
terror 2009.09.11. 12:46:47
Az altalad emlitett zebra a halalzebra, azt mar ellotte az Index is, azert nem oda mentunk.
A lenyeg az, hogy lepni fogunk a szabalytalan gyalogok es kerekparosok ugyeben is, de elotte meg lesz par zebra akcionk...
Beszóló 2009.09.11. 13:17:48
megállnék egy szóra 2009.09.11. 13:19:40
nem az autósokat akarom védeni, de úgy érzem mégis szükség van rá
New York-ban van 26 metróvonal, és a városban csak 4szer annyian laknak, mint Bp-en, a metrókra öltönyben, nyakkendőben is fel lehet szállni, mert nincs soha olyan tömeg, mint nálunk, a buszokon meg egyáltalán nincs tömeg, nem úgy, mint nálunk...
talán ha itt is hasonlóan jól működik a tömegközlekedés, akkor talán jogos lesz az autósok felé az az elvárás, hogy ne szálljanak autóba
ha valaki New York-ban közlekedik, fel sem merül benne, hogy saját autóba pattanjon
terror 2009.09.11. 14:00:32
Annyi amugy biztos, hogy valamelyik felnek engednie kell. Nem lehet mindenre azt mondani, hogy majd ha ez lesz, majd ha az, akkor kiszallok az autobol. Teny, hogy a tomegkozlekedes nincs a topon, meg megy a nagyipari lehuzas, de ha kevesebb az autoknak kialakitott hely, akkor jobb lehet a tomegkozlekdes. De ha el akarnak venni egy savot, hogy buszsav legyen, egybol megfurjak, mert mindenki hirtelen 400 kilo almat szallit a piacra, es ehenhalna a varos.
Szepen lassan fejlodunk, de a zero tolerancia elve mukodik eleg sok esetben. Az emberek keptelenek 5-10 masodperceket varni egy tiszta elozesert, egy uttesten valo athaladasert, es ezaltal kockaztatjak sajat es masok testi epseget.
Sokan elnek tevhitben, nyugtatgatjak magukat, hogy autoban ulve ok vannak jobb helyzetben, pedig nem, raadasul ok (is) generaljak a budoset. Kicsit 22-es csapdaja az egesz, de remenykedunk. Sok kis apro lepes, itt-ott 1-1 tulelo a zebran, kerekparuton/kerekparsavon, 1-1 beengedes keresztezodeseknel, 1-1 nem beragadas...
megállnék egy szóra 2009.09.11. 14:06:20
legyen így! én támogatom. de jó lenne, ha megérném én is a változást.
zebraakcio · http://zebraakcio.blog.hu 2009.09.11. 16:24:18
Kedves Andris!
Köszönjük biztató soraid!
Örömmel kell mondjam, te a csendes többséghez tartozol. Miattad, miattatok érdemes csinálni, amit teszünk. Mert hidd el, mindenkinek jobb az, ha betartjuk a KRESZ-t, akár a gyalogos-átkelőhelynél, akár máshol.
A mi erőnkből most a közlekedés legsérülékenyebb tagjának, a gyalogosnak a védelmére telik.
mi nem foglalt még 2009.09.11. 19:08:12
nem kell meghunyászkodni ekég rossz ez a felfogás és nem is illik ide ez a szó szerintem.
én a gyerekemet úgy neveltem, hogy hiába van elsöbbsége ha nem vigyáz magára meghalhat.
a morál nagyon rossz de ezzel amit csináltok nem járultok hozzá a javulásához.
aki szívott a dugóban miattatok az joggal ideges rátok.
mi nem foglalt még 2009.09.11. 19:23:36
innen már kzárásos alapon megy a dolog nem?
zebraakcio · http://zebraakcio.blog.hu 2009.09.11. 20:03:30
Aki szív a dugóban, az nem miattunk szív. A dugót a rengeteg autó generálja.
A kérdés neked is áll: TE mit teszel, hogy jobb legyen valami is?
megállnék egy szóra 2009.09.12. 00:08:03
pontosítanálak: a KRESZ 1. sz. függelékének III. a) pontja a VEZETŐ fogalmát határozza meg...
akkor te azt mondod, hogy aki nem vezető, az gyalogos?
megállnék egy szóra 2009.09.12. 00:09:11
ezt a kérdést én is feltettem már "@mi nem foglalt még"-nek, de választ nem kaptam... :(
megállnék egy szóra 2009.09.12. 00:13:37
csak így tovább!!!
zebraakcio · http://zebraakcio.blog.hu 2009.09.12. 08:52:32
Az a szerencsénk, hogy mindenki pozitívan áll a dologhoz. De hát hogyan is állna másképp, mikor ez mindenkinek fontos - kivéve talán a mi drága törvényhozó és végrehajtó szerveinket.
Pontosan ezért hoztuk létre az akciócsoportunkat.
shamir 2009.09.12. 09:02:49
Mindannyian közlekedők vagyunk, amint kiléptünk az utcára. Legyünk figyelmesek, de ne éljünk vissza a helyzettel. Mert nálunk ebből ez lesz, és sok gyökér majd úgy gondolja ezek után mindent szabad és a Soroksárit sétálóutcának használja majd. Ma reggel is ott állt egy idióta nő két gyerekkel a hat sávos közepén, kb 50 méterre a zebrától, aztán sír ha elütik a gyereket. Követelem, hogy az ilyeneket is büntesse meg a rendőr!
mi nem foglalt még 2009.09.12. 10:08:14
egyébként nem olyan bonyolult dolog ez aki a 2 kicsi lábán közlekedik az gyalogos.
mi nem foglalt még 2009.09.12. 10:10:15
én elég sokszor kimentem tüntetni a regnáló kormány ellen.
mert ugye a rendőrséget kellene megreformálni ehez.
zebraakcio · http://zebraakcio.blog.hu 2009.09.12. 10:15:18
Alakíts egy akciócsoportot, találd ki hogyan, egyeztess ügyvéddel és áldozz rá időt.
A mi akciócsoportunk célja a zebra biztonságossá tétele. Nem a biztonsági öv használatának elterjesztése, nem a sebességhatárok betartásának propagálása és nem az egész közlekedés megreformálása.
Ez a blog is erről szól. Ha ehhez a témához szólsz hozzá, örülünk.
zebraakcio · http://zebraakcio.blog.hu 2009.09.12. 10:21:48
A forgalom azért lódult meg az akció helyszínén túl, mert előtte van az utolsó közlekedési lámpa.
Az fogja meg az autókat, utána szabad a pálya a Balatonig. Éppen ezért rendkívül veszélyes az a gyalogátkelő is, mert mindenki egyből csőlátásúvá válik.
shamir 2009.09.12. 10:37:53
"Alakíts egy akciócsoportot, találd ki hogyan, egyeztess ügyvéddel és áldozz rá időt." Ez komoly? Főállású munka mellett nincs időm egész nap az utakat róni és szabálytalankodókat filmezni. Az a rendőrség dolga. Gondolom Ti sem az idők végezetéig csináljátok majd.
zebraakcio · http://zebraakcio.blog.hu 2009.09.12. 14:05:27
Legtöbben mi is főállású munka melett csináljuk.
Szerinem ha egy gyalogos hülye, leginkább a saját életét veszélyezteti. Ha a gépjárművezető hülyos ő meg másét. És ezt lényeges különbségnek érzem.
Nekünk - pont azért, mert van munka mellett csináljuk - nem juthat mindenre időnk-energiánk, nem is akarjuk. Mi ezt a célt tűztük ki magunk elé. Ha neked az a fontos csináld.
terror 2009.09.12. 18:18:31
72-28% az arany a jarmuvezetok javara (a kisebb a nyero), ugyhogy most ok vannak soron.
Leirtam mar 15x kb, nem akarom ujra, olvasd el, hogy mik az alapveto szabalyok az akcioval kapcsolatban, es mik a celjaink. Nem lesz a Soroksarin barhol "free" gyalogatkelohely, se semmi ilyesmi.
@mi nem foglalt még: Irdatlan nagy dugo volt mar elottunk is, ezt is irtam mar. Csak jo erzes masra fogni, de legbelul tudjak jol, hogy maguknak (es az esszerutlen autohasznalatnak) is koszonhetik a dugokat. Akkor is dugesz van ugyanis, amikor nem akciozunk.
vegacs 2009.09.12. 19:59:37
Bár vidéken(megyeszékhely)lakom de azért itt nem ez van.Persze mifelénk is akadnak "nemérekrásietek"-ék de azért nem ilyen vészes.Budapest ilyen szempontból szőrnyű.
De javítanivaló mindenhol akad.
Hajrá!
mi nem foglalt még 2009.09.15. 18:39:54
de amikoraddig dugó van ahol akcióztok és utána nincsa akkor hajlamos vagyok elhinni, hogy miattatok volt.
de ha esetleg nem miattatok lett volna akkor is a ti számlátokra írják és ettől nem lesztek népszerűbbek csak azokat is magatokra haragítjátok akik eddig rendesen megálltak a zebránál.
zebraakcio · http://zebraakcio.blog.hu 2009.09.15. 18:41:51
Hát, eddig kevés haragos és sok biztató visszajelzést kaptunk. És ennek nagyon örülünk.
mi nem foglalt még 2009.09.15. 22:04:57
terror 2009.09.16. 00:37:46
BpErik 2009.10.14. 13:44:11
Miért szól minden második érvelés arról, hogy pirosban, meg nem a zebrán, ...stb. mennek át gyalogosok. Abszolút nyilvánvaló, hogy NEM ezekről az esetekről van szó, és a ZEBRÁNÁL az úttesten haladónak járműnek kutya kötelessége elsőbbséget adnia, és pont.
(Talán a mi jogállamunkban sem állna meg zebrán gázolás esetén az a védekezés, hogy na de hát az előző kereszteződésben pirosban ment át egy másik gyalogos.)
@Roberto1:
Talán nem déli irányokba (meg keletiekbe) kellene utazgatni és tapasztalatokat gyűjtögetni...
Ha valaki valóban fejlettebb civilizációk felé járogat, és utána hazajön, na az az igazán sokkoló élmény!
zebraakcio · http://zebraakcio.blog.hu 2009.10.14. 13:56:53
Sehogy. Faszparaszt, akit nem tanítottak meg gondolkodni. Ennyi.
nonolet (törölt) 2009.10.17. 23:21:30
a zebra előtt CSAK SZÜKSÉG SZERINT kell megállni.
Ha az elsőbbség megadható lassítással is, akkor
a lassítás (és oldaltávolság tartás) is elegendő.
Továbbá a gyalogos ugye nem léphet ám le csak úgy...a zebrára, hanem meg kell előtte győződnie arról, hogy ezzel nem okoz veszélyt!
A bizalmi elv fordítv is mükődik!!!! vagyis...
Nem kell számítanom váratlanul a zebrára lépő gyalogossal...aki miatt hirtelen kell fékeznem.
zebraakcio · http://zebraakcio.blog.hu 2009.10.18. 14:07:08
Nahát, látom itt is csak írás módban tudsz működni. Senki nem tagadta, hogy elég lassítani.
De ha nem csak írnál, hanem olvasnál meg tájékozódnál, akkor tudhatnád, hogy az összes feljelentés úgy született, hogy a gyalogosok már minimum az úttest feléig eljutottak - legtöbbször úgy, hogy az egyik sávban meg is álltak nekik.
Tehát nincs miről beszélni.
atleta.hu · http://www.atleta.hu 2009.12.20. 18:21:02
Az elvarasokat pedig termeszetesen Nyugat-Europaban, a radikalizalodasom elott konkretan Zurichben. Valahogy ott rovidebb az autok fektavja, mint itthon. Legalabbis amikor kint jartam total meglepodtem, hogy ahol en mar boven nem leptem volna le a zebrara, mindenfele fekcsikorgas nelkul szepen megalltak. Itthon meg az a trend, hogy ha mar a zebran is vagy, akkor sem lassit az urge, jon tovabb ugyanabban az elb.szott tempoban, aztan ha nem doltel be a bloffnek, akkor fekez egy erosebbet, de lehetoleg ugy, hogy kozel alljon meg hozzad. Az o szempontjabol az a jo eset, ha te elhiszed, hogy nem fog megallni, es elengeded. Pedig meg tud, siman. Ezzel csak az a baj, hogy nem szep dolog am paraztatni meg kemenykedni, na meg az, hogy ha esetleg megsem tud megallni mert kozbejon valami kiszamithatatlan dolog (olajfolt, hideg van, es nem fog meg ugy a fek), tul rahuzodik a mogotte jovo, stb.), akkor elcsap. Pedig egeszen gyakran eleg lenne csak lassitani, ha idoben elkezdenek...
zebraakcio · http://zebraakcio.blog.hu 2009.12.21. 17:18:05
Köszönjük! Ráéreztél, hogy mi az akciónk lényege. Én is Svájcban szocializálódtam ilyen szempontból.
Vigyázz magadra, főleg ilyen időben. Mi is most egy kis szünetet tartunk, de januártól folyt. köv.!
Tomi1973Wien 2010.01.31. 00:45:27
kerdes:
tudtok olyan akciocsoportrol, akik a gyalogosokat nezi / ellenorzi / kioktatja / filmezi / fotozza...stb...? most nem a szabalyosan, zoldon atkelo gyalogosokra gondolok, hanem a szabalytalanul cikazokra.
ha van ilyen, akkor azok ki? ha nincsen, akkor hogyan lehetne egy ilyet letrehozni? itt adott esetben nehezebb a feljelentes, mert max. arcfoto van, de szemelyes adatok nincsen, mint az autosok eseteben a rendszam. ergo - rendorseggel karoltve kellene ezeket a gyalogosokat megallitani, igazoltatni, kiseloadast tartani nekik, es megbirsagolni oket... erre van valami otletetek es elkepzelesetek, vagy csak egy iranyba mentek?
udv
tomi
zebraakcio · http://zebraakcio.blog.hu 2010.01.31. 09:40:31
Kedves Tomi!
Köszönjük egyetértő soraid.
"Gyalogosfigyelő" akciócsoportról nem tudunk. Nem ellenezzük annak létrehozását, de valahogy - tudtunkkal - még senki nem vállalkozott annak létrehozására.
Mi nem foglalkozunk az üggyel, és ennek két egyszerű oka van:
1. Véleményünk szerint sokkal fontosabb, hogy a gépjárművezetők a zebránál megadják az elsőbbséget. Azért, mert ha nem teszik és baleset történik, akkor MINDIG a gyalogos, azaz a vétlen fél sérül. És ez elfogadhatatlan. Ha valaki szabálytalankodik, kockáztassa a saját testi épségét, s ne másét, azt hiszem ez egyértelmű. A szabálytalan gyalogos leginkább a saját testi épségét kockáztatja, míg a gépjárművezető másét.
2. Ha egyet is értünk azzal, hogy a gyalogos nem közlekedhet szabálytalanul, egész egyszerűen nincs rá kapacitásunk, hogy ezzel is foglalkozzunk. Külföldi ismerőseim már akkor is furcsán néznek rám, mikor közlöm, mi ez az egész. Náluk, mondják (mint ahogy nálunk is kellene) ez a rendőrség feladata. Mi, egyszerű civilek munka mellett, lelkesedésből csináljuk ezt, tehát a ráfordítandó munka- és energiaforrásunk véges.
De ha te szeretnéd ezt tenni, erkölcsi támogatásunkra számíthatsz.
Tomi1973Wien 2010.01.31. 11:27:25
abban egyetertek, hogy az autosoknak mindig elsobbseget kell adniuk a zebras gyalogosoknak. en ezt meg is teszem (lévén kulfoldon elokent ez rogzult bennem) - ami miatt mar eleg anyazast, dudalast es 1x egy hatulrol belemcsattanast is kaptam... [amit az idiotaja alig akart elismerni, szte varatlanul alltam meg es tul hirtelen :-D]....
a gyalogosok felvilagositasat es szankcionalasat az akciotokkal parhuzamosan tartanam fontosnak.... az 1-1 akciotok helyszinenek zebrajanak kozeleben TILOSBAN athalado gyalogosokat nem lenne nehez becserkesznetek, es szorolapot nyomni a kezebe...
az autosok is biztos jobban megbecsulnek a gyalogosokat, ha azt latnak, hogy nö a zebrak forgalma, es csokkenik a szabalytalanul atrohangalok szama....
erdekes szitu:
apor vilmos teren lakik egy jobaratunk, akihez neha at szoktunk menni, illetve nala alszunk... nos, az apor vilmos teren sok erdekes zebra, lampas es anelkuli megoldasok vannak... a kedvesem megy elottem par meterrel (én még lezartam a kocsit), szabalyosan, majd a kis sziget utan folytatna az utjat szinten szabalyosan, mikor majdnem elutik, pedig az autos latta, hogy jon... utolso pillanatban veszfekezessel megall, par centire a kedvesemtol, es artikulatlan hangu es hangnemu uvoltozesbe kezdett... nah, ennek hamar befogtam a pofajat, mikor odaleptem a kocsihoz... tipikus napoleon effekt volt... stöpszli segg nagy autoban, nagy pofaval.... aztan a 180cm/100kg föletornyosult, es erdekes modon kuss lett... :-P
persze, ez csak egy az ezerbol, es szerencses kimenetelu volt... lehett volna rosszabb...
szal, mint emlitettem, a kezdemenyezes jo - csak parhuzamosan a gyalogosok oktatasa is elkellne....
avicularia 2010.01.31. 14:35:03
terror 2010.01.31. 18:44:10
1-2 portalon amugy eleg botranyos visszhangja volt az akcionknak (nyilvan felnek a fotulkok, hogy esetleg elkapjak oket), es folyton csak azt hajtogattak, hogy a gyalogosok igy meg ugy. Mivel rendszeres forumozok, valoszinuleg van sok szabadidejuk is :) Talan ott is be lehet probalkozni. Szorolap osztas nem rossz otlet.
Szoval a fobb autos portalokat kene betamadni (pl. varos.blogter.hu, autozz.blog.hu, totalcar.hu), hatha osszejonnek emberek. Ez vegulis abbol a szempontbol egyszerubb feladat, hogy nem kell videozni, fotozni, nincs feljelentes, nincs semmi. Egyszeruen csak figyelemfelhivni kell. Esetleg lehet rovid riport, hogy miert csinaljak ezt, de nem szukseges... Bar jo lenne azt is megtudni.
Ha bevallalod, es felkeresed ezeket az oldalakat, es jon valasz, nyugodtan szolj, irhatsz emailt is, es akkor kirakjuk a felhivast szivesen.
Sot azokrol az akciokrol is johet ide beszamolo: ranezesre hanyan ertettek meg, hanyan voltak elutasitoak, esetleg flegmak. Az is erdekes lehet, hogy kik mennek at. Nehol a nyugdijasok atmaszkalnak lehetetlen helyeken, nekik azt szoktak irni az okosok, hogy mit szamit, az a 2x400m kerulo. Nyilvan ha megoregednek, maskepp gondoljak majd. Ha valahol rendszeres a nyugdijas szabalytalankodas, annak valszeg oka van, tehat lehet a szervekhez fordulni, hogy zebrat kene odatenni. Ahol aztan remelhetoleg megkapjak az elsobbseget...
Kozponti mailcimunk, ha van valami fejlemeny: info[@]zebraakcio[pont]hu
dukeekud 2010.02.03. 23:37:02
Ha csak a lustasagom nem akadalyoz meg,en is beszalok majd valamelyik akcioba.
"tudtok olyan akciocsoportrol, akik a gyalogosokat nezi / ellenorzi / kioktatja / filmezi / fotozza...stb...? most nem a szabalyosan, zoldon atkelo gyalogosokra gondolok, hanem a szabalytalanul cikazokra."
Akar milyen szabalytalan is egy gyalogos nem igen szoktak serulessel jaro baleseteket okozni autoban ulo embereknek.Ugyhogy ennek nem latom sok ertelmet.
zebraakcio · http://zebraakcio.blog.hu 2010.02.04. 01:04:24
Nem baj, ha lusta vagy. Amúgy jó a társaság, és izgalmas is, amit csinálunk. Van valami forradalmi hangulata, az erőszakosság keserű mellékíze nélkül.
:)
Ha tudsz, feltétlen gyere, jó buli és még hasznos is.
hiki 2010.03.01. 15:30:15
zebraakcio · http://zebraakcio.blog.hu 2010.03.01. 15:51:54
Köszönjük szépen.
Számunkra tényleg az a legfontosabb, hogy a zebra biztonságos legyen. Éppen ezért tagjaink nagyon óvatosak, csak olyan helyzetbe mennek bele, ahonnan van visszaút. Számunkra semmivel sem veszélyesebb egy akció, mint a hétköznapi embernek átkelni egy zebrán. Elég szégyen, hogy egy kijelölt gyalogátkelőhelyen való átkeléssel kapcsolatban felmerül egyáltalán a "veszélyes" szó.
Véleményünk szerint is nagyon enyhén ítélik meg a sérüléssel járó közlekedési szabálysértéseket. Nem arról van szó, mikor valaki TÉNYLEG véletlenül okoz valamit. Hanem pl az olyanokról, mint az ír gyilkos, aki megölt két gyereket Leányfalun, a szemtanúk szerint is gyorsan, agresszíven vezetett és alig kapott valamit. Az ilyen embert legalább 20 évre ítélnék el, hiszen kódolva volt, hogy előbb-utóbb elkövet valamit.
hiki 2010.03.01. 20:55:06
Megint csak az én balesetmet hozzam fel...az én gázolóm mennyit fog kapni vajon?Nem haltam meg,nem lettem kerekesszékhez kötve,csak egy életen át miatta fog fájni a gerincem(meg fáj is)...kap egy két tízezer forintos bűntetést,azt helló.Szigorúbban kéne,főleg ott ahol sajnos életüket veszítik...igazad van a minimum a 20 év...jajjj,ilyenkor olyan ideges tudok lenni.
gery555 2010.03.06. 09:05:45
Megnéztem a videót és elképedtem, nem gondoltam volna, hogy még dudálnak is...
A satuval megálló legtöbb autósokat nem hiszem, hogy lehet hibáztatni, mert azzal a módosítással egyáltalán nem értek egyet, hogy már a szándéknak is elsőbbsége van. Hosszabban kellene látni a videó elejét, hogy vajon megérkezik a biciklis és már indul is, nem mérlegelve azt, hogy az autó féktávolságán kívül lép e le, mert ha azon belül lép le, akkor vessen magára (és itt a legtöbb átkelésből nem derült ez ki számomra).
És a második videóhoz hozzászólva, hogy csak akkor lehettesz arról beszélni, hogy milyet szeretnétek, ha benzin ára nem felfelel fog nőni, hanem lefele csökkenni, mert 350 Ft-os benzinárnál, minden zebrán megállni, indulni, gyorsítani 50-re/70-re, majd megint megállni... azt az átlag autós pénztárcája nem bírja el.
instantmama 2010.03.06. 13:12:46
Ami a benzinárakat illeti, nem lenne jó, ha csökkennének, mert az tovább gerjesztené a vécére is autóval járok típusú autózást, amiből már így is túl sok van. Ellenben a közösségi közlekedés árait radikálisan csökkenteném, és hatékony kampányt indítanék annak érdekében, hogy minél többen inkább azt válasszák a szennyező és veszélyes autózás helyett. És az pedig visszatérne a luxus kategóriába, ahova való.
De amúgy ez a blog témájához képest egy kicsit (és látszólag) off.
gery555 2010.03.06. 13:58:33
én még akkor sem tömeg közlekednék, ha 10Ft lenne a jegy, mert ahhoz olyan buszok, villamosok..stb kellenének, ami megfelel a kényelemnek, van hely és megy télen! Így az egyetlen kényelmi forrás szerintem az autó, így amíg a tömegközlekedésen nem javítanak, addig az autósokat se b*sztassuk
mert könnyű azt "bántani" akinek a homlokára van írva az elérhetősége (rendszám)
zebraakcio · http://zebraakcio.blog.hu 2010.03.06. 15:27:57
Sajnos a kényelemért fizetni kell. Ez mindannyiszor tudatosul bennem is, mikor nem munkaügyben autóba ülök.
De minden vita helyett ajánlanék neked egy kísérletet:
Holnaptól egy hétig, mikor mész valahova autóval, számold össze, hányszor fékezel és gyorsítasz azért mert átengedsz egy gyalogost (a játékszabály szerint MINDEN gyalogost engedj át a zebránál) és hányszor az egyéb forgalmi helyzet miatt. Hidd el, egyetlen dugóban töltött perc alatt többször kapcsolsz egyest és mozdítod ki a tehetetlenségéből az autódat, mint egész nap a zebráknál. És akkor még nem beszéltünk a piros lámpákról, ahol a TÖBBI autó miatt vagyunk kénytelenek megállni. Hiszen ahol kisebb a forgalom, ott elég a jobbkéz-szabály (ahol szintén meg kell ugye állni) vagy a macisajt vagy stoptábla (ahol ugye...).
Tehát:
A kommentedből kiindulva te tisztességes ember vagy. Számold össze nekünk, csinálj egy statisztikát és kitesszük a blogra.
Veled párhuzamosan én is megteszem. :)
gery555 2010.03.06. 19:07:20
terror 2010.03.06. 21:34:45
En csak erre reagalnek. Amit a penztarca nem bir el, azt nem engedhetem meg magamnak.
zebraakcio · http://zebraakcio.blog.hu 2010.03.06. 22:18:01
És persze rögtön a gyengébb kárára kell spórolni?
Kicsit ahhoz hasonlítana, mint mikor a BKV-nál elvonnak juttatásokat a dolgozóktól, mert spórolni kell, de ugyanakkor kifizetnek 100.000.000 Ft végkielégítést a felsővezetőknek.
Te melyik csoportba sorolod magad?
Úgy is lehet spórolni, mint én: ha nem muszáj autóba ülnöm, gyalog megyek. Ha meg muszáj, akkor úgy választom meg az időpontot és az útvonalat, hogy minél kevesebb dugó és minél több lámpa nélküli zebra essen bele. Mert ez utóbbinál a legtöbb esetben elég csak lassítani és inteni, nem kell megállni, mint a lámpáknál.
A STOP-nál meg állj meg, mert olcsóbb az évek alatt "elpazarolni" kb. 5 liter benzint, mint egyszer kifizetni a 15.000 Ft-os csekket a rendőrnek - vagy a kórházi költségeket.
gery555 2010.03.07. 14:31:52
Amúgy ha valakit feljelentettek azt mennyire büntetik?
zebraakcio · http://zebraakcio.blog.hu 2010.03.07. 17:19:45
Ne érts félre minket, nagyon örülünk, ha valaki más véleményen van. Így tud kulturált vita kialakulni.
Az, hogy mennyire büntetik, nem rajtunk áll. Attól függ, az adott helyzetet mennyire ítéli balesetveszélyesnek a vizsgáló rendőrtiszt. Ha csak sima szabálysértés, akkor pár tízezer forint bírságra számíthat, de volt már olyan eset is, mikor a gépjárművezető annyira veszélyeztette a gyalogos életét, hogy az ügyet áttették szabálysértésből bűncselekménnyé - ami ugye jogosítvány elvétellel is járhat.
Hivatalosan a folyamatban lévő ügyekről nem kaphatunk tájékoztatást, ezért csak "szóbeszédre" hagyatkozhatunk, meg arra, amit pl. a XI. ker. rendőrkapitány úr a Kossuth Rádióban mondott
felfordul a gyomrom 2010.03.10. 12:52:48
na sztem egyszerűsítve ez a képlet: mindenki gyalogos születésétől fogva és ha alapértelmezetten feltételezzük, hogy helyet változtatni kvázi létszükséglet, ellenben autót vezetni viszont egyértelműen nem az, akkor az eredmény:
ha nem vagy képes a másik biztonságát bármilyen körülmények között nem veszélyeztetni (lehet kicsit magyartalan voltam:D), akkor ne ülj kocsiba. szépen lehet gyalogolni, mint az, akit lebunkózól, mert átmegy a zebrán, meg tömegközlekedéssel menni. innentől, ha most nem a sztem így is túl autósoknak kedvező jogszabályokat csavargatjuk, hanem maradunk a józan ész talaján, akkor minden ilyen vitás, főleg balesetben végződő esetben az autós a hibás.
bizony:)
mivel az autó opcionális, a helyváltoztatás nem az.
továbbá: gyalogost okolni dugóért? lol, emberek, hát az ész használata ma már totál ciki? a dugót a dugó fizikai összetevői okozzák: az autók. nincs autó, nincs dugó. nem beszélve arról, hogy ezzel nem csak a saját farkába harap, hanem bizony a tömegközlekedést is vmi egészen alja dologgá silányítja.
na és ha már így belelendültem:
egy két észrevétel az iq < bicepsz szintű hozzászólásokhoz. 1. remélem vki azért is feljelenti ezeket, ha tényleg tettlegességre került sor. és remélem, majd testi sértésért a sitten folytathatják az erőfitogtatást.
2. én már rég csinálok ilyen akciót, egyedül, kamera, hátvéd stb. nélkül, persze, tudom, én vagyok a hülye, de az elvem, ha nem élek, akkor kockáztatok azért, hogy élhessek. nos nálam nem a szabálytalanság feljelentése a cél, mert az hosszadalmas és sajnos elég bizonytalan kimenetelű. hanem a pszichológia. egy kis ráhatás, kis nevelés és ha nem segít, hát csak keménykedjen, akkor viszont megy a feljelentés, de akkor már nem egyszerű kihágásért, hanem súlyos bűntényért (gyk. testi sértés). még élek, bár már sokan szerették volna, ha nem, de végszükség esetére azért ott van a kis testőr a zsebemben. határozottan megindulok a zerba felé, vigyázok azért magamra annyira, hogy ha esély nincs rá, hogy megálljon, akkor csak a retardált viselkedés egyezményes jele megy felé.
még lenne egy kérdésem a szervezőktől, hogy az akciót nem lehetne-e kiterjeszteni más autós, biciklis bunkóságokra(járdán, kapuk előtt, buszmegállóban parkolás, járdán biciklizés), vagy ez speciálisan csak a zebráknál marad?
kis véleményem, hogy nem ártana nem elaprózni a dologokat, mert a bunkóság ellen általánosan kéne vmi ellenszer. a fent említett pszichológia szerint ui. a bunkóság legtöbb formája ugyanabból fakad: "nekem van kocsim, milkóm, bicepszem, haverom protekcióm, tehát nekem mindent szabad és ezt a kiváltságomat természetesen, ha kell erőszakos úton is érvényesíteni fogom" mentalitásból.
általános fellépés is kéne. tudom, ez politika, de a politika mindenhol ott van, még akkor is ha mondjuk a kenyér ára a téma.
felfordul a gyomrom 2010.03.10. 13:21:51
villany.j. 2010.03.15. 19:46:13
de utána csak vissza kell szállnia az autóba
amúgy ez egy jó kis ötlet lenne ha valaki
megálna átmenne utána vissza kocsi tovább menni.
De ez sajnos nem lesz.
Figyeljétek meg átlag nem elsőbbség megadás:
MERCI.BMV. STBkivételt képez az az ugynevezett
sietős sofőr aki már tuti hogy okozott balesetet
és nem figyel kellő kép semmire .Itt felsorolt tételek szerint ha 3 m-er magasan mennének a gyalogosok akkor is kitalálnának valamit hogy
elüssék vagy leüssék .
hát jók legyetek vigyázzatok magatokra
zebraakcio · http://zebraakcio.blog.hu 2010.03.15. 20:11:19
Kedves villany úr, örülök, hogy ide talált. :)
Nos, én általában gépkocsival megyek a helyszínre, mert én szállítom a babakocsit.
A kis házi statisztikánk ellentmond az ön állításának. Köszönjük a jó ötletet: nemsokára közlünk majd egy összesítést, hogy milyen autótípusokat vezettek a szabálytalankodók. Meg fog lepődni: a legtöbb az kis- vagy középkategóriájú "átlagautó", tehát nincs köze az ön által említett márkákhoz.
villany.j. 2010.03.16. 20:48:42
hát ez jó volt elismerem hibáztam autó márkákat elszúrtam .nem fogok meglepődni ön is tudja uram
mivel elszúrtam az autó márkát ezért helyesbítek:
OPEL ASTRA. GOLF 2-ES SKODA AVIA. LADA 007.NISSAN MICRA. FORD ESCORT. FORD TAUNUS. TOYOTA COROLLA CHEVROLETT SPARK. ÉS MÉG SOROLHATNÁM ÖN IS TUDJA
Amúgy egyszerű én nem a márkát próbáltam hangsúlyozni hanem azt ami folyik uram .
ismertetném majd én is azt a meglepő föltevést ami igen igazolja az elsőbbség adás kötelezettségét természetesen köszönöm hogy írt és örülök hogy újra olvashatom a megbeszélést.
tisztelettel. villany.j.
francia sakk 2010.04.14. 08:59:03
A legfontosabb kérdés számomra nem is csak önmagában az, hogy a zebrán való
száguldozás szabályos-e vagy sem, hanem az, hogy lóerőfölényével visszaélve, az élet
kioltására alkalmas eszközben ülve szabadon fenyegetheti-e az életünket, és a
gyermekeink életét bármely pökhendi autós? S vajon ugyanő mit szólna hozzá, ha például a
lakásában valaki macsétával hadonászna a családtagjai nyaka, szeme előtt, életéüket
veszélyeztetve? Talán rosszul esne neki, hogy finoman fogalmazzak. Senki nem a
normálisan közlekedő sofőröket akarja itt bántani, az szerintem már kiderült a fenti
hozzászólásokból, hanem kizárólag csak a szabálytalanul közlekedőket, igazából nem is
értem azokat, akik sértve érzik magukat, hogy az üldözési mániájuk miből fakad. Nem értem
továbbá azokat sem, akik a gyalogost hibáztatják, mondván féktávon belül lép a kocsi elé a zebrán. Ilyen helyzet csak a mesében létezik, a valóságban ez meg sem történhet. Ugyanis csak két helyzet fordulhat csak elő; vagy közelébe sincs a gyalogos zebrának, - ez esetben nem tud ugye fizikailag sem a gépkocsi elé lépni, vagy a közelében van, ekkor viszont a sofőrnek kutya kötelessége olyan lassan haladni, hogy meg tudjon időben állni, a balesetet elkerülve. Akkor meg miről is beszélünk? Megyeszékhelyen élek a családommal; szolnokon, egy olyan lakótelepen, amelynek kb. 25-30 ezer lakosa van, lakótelep középen elválasztva egy nagyforgalmú úttal, tehát legalább napi 20-50 ezer gyalogos átkelés történik azon a néhány zebrán. Ne gondolja senki, hogy akár egyetlenegy rendőrlámpa is védi a gyalogosokat, mert egy sincs!!! Ilyen szerintem még a fővárosban is ritka lehet, de ez a hely valóban az igazi vadparasztok élvezetének a melegágya. Felelős szülő egyáltalán nem engedheti a gyerekét a közelben de a túloldalon lévő iskolába, mert nem biztos, hogy élve átér. De magam is igen gyakran kerültem veszélybe miközbe a gyerekeket a suliba vittem, az autósok gyakran még csak nem is lassítanak, tudván elég lóerő van a seggük alatt, ugorjon el a gyalogos, ha jót akar. Nemegyszer a ruhámat súrolva, ill a gyerek táskáját sodorva zúgnak el a tahók, nemritkán tizenéves kispicsák mobilozva, vigyorogva, de az erősebb nem sem kivétel. Szánalomra méltó azt is nap mint nap látni, hogy zebra előtt csoportok állnak hosszú ideje, de a tájparasztok tömege lelkiismeretfurdalás nélkül erőszakolja magát előre előttük, az előbb említett lóerőfölénnyel visszaélve. Furcsa nekem az a hozzáállás is némelyektől, hogy bezzeg balkánba-arabba mégszarabb. Nekik talán oda kellene költözniük, a családjukkal, a feleségüket két kecskéért eladva, ha azt tekintik etalonnak, de közlekedési kultúra tekintetében szerintem Európa nyugati fele kellene hogy mérvadó legyen, ha már az életszínvonalukra annyira ácsingózunk. Vagy nem?
..."Mikor megkérdeztem, miért nem tudják ezt a munkát ők elvégezni és akkor nekünk nem
kellene, létszámhiányra hivatkoztak." Ki a pöcsöt érdekel, a létszámhiány? Basszus, van
kormányunk, önkormányzataink, rendőrfőnökeink, közlekedési minisztériumban dolgozó herék. Ők csak arra várnak, hogy minél hamarabb nyugdíjba mehessenek, vagy valaki magáénak érzi egyszer a feladatot? Van millió munkanélküli, tehát az emberhiány ténye nem áll meg, és vannak sokkal szarabb helyre elköltött milliárdok, mindenki tudna bőven mondani ilyet; pártok egyházakra, képviselőkre stb. elköltött milliárdok, meg tudnák oldani, ha akarnák. Dolgozni nem akarnak, és ez még nagyon sok emberéletbe fog kerülni sajnos a jövőben is...
Maximálisan egyetértek a RAZOR célkitűzéseivel, sok sikert kívánok nekik!
Gyűjtőjegyes 2010.04.14. 10:57:03
Köszönjük szépen!
Bár én nem szólhatok Zebra nevében, de hátha nem haragszik meg:
Veszélyes a környéketek, biztos lenne rá igény, hogy ott is legyen akció. Próbáljátok megszervezni, itt mindent megtaláltok az üggyel kapcsolatban, papírokat, tanácsokat, mindent. Megéri rászánni az időt! Hátha el tudnátok ott érni valamit.
zebraakcio · http://zebraakcio.blog.hu 2010.04.14. 11:14:42
Kedves Francia!
KETTŐ embert szerezz legalább július elejéig és én megígérem neked, hogy elmegyünk még minimum ketten és segítünk egy akciót megcsinálni. Segítünk abban is, hogy mindez a helyi sajtóban megjelenjen.
Ha valamilyen részletre kíváncsi vagy és itt nem derül ki, írj privát levelet!
Üdv:
Zebraakció
Az utolsó 100 komment: