8 hónap fogház a válogatott kézilabdásnak

Közúti baleset okozása miatt, nem jogerősen, első fokon nyolc hónapi fogházbüntetésre ítélte Pásztor István volt magyar és világválogatott kézilabdázót a Veszprém Városi Bíróság; az ügyész az ítélet súlyosításáért, a vádlott és védője enyhítésért fellebbezett.

A bíróság a 40 éves Pásztort - aki jelenleg az első osztályú balatonfüredi kézilabdacsapat kapitánya - öt évre eltiltotta a gépjárművezetéstől is, illetve kötelezte a bűnügyi költségek megfizetésére.

A bíróság által megállapított tényállás szerint Pásztor István 2010. szeptember 29-én Veszprémben, egy kijelölt gyalogátkelőhelyen, motorkerékpárjával elütött egy 80 éves embert, aki a helyszínen meghalt. A sportoló a 40 kilométeres sebességkorlátozó tábla ellenére 76-80 kilométerrel hajtott, az "elütési sebesség" is - az igazságügyi műszaki szakértő szerint - 69-76 kilométerre tehető. Féknyoma a motornak nem volt. 

Aradi-Kiss Zita bírónő indokolásában hangsúlyozta, az ítéletet az "enyhítő szakasz" alkalmazásával hozta meg. A vádlott javára írta, hogy őszinte beismerő vallomást tett, cselekedetét nagyon megbánta, közlekedési szabályszegést korábban nem követett el, családos, egy gyermek eltartásáról gondoskodik, magas állami kitüntetése van, megbecsült élsportoló, aki közösségteremtő személyiség.

A legdöntőbb enyhítő körülménynek azt nevezte, hogy a vádlott azonnal felkarolta az elgázolt ember egyedül maradt, ugyancsak 80 éves özvegyét, akinek 800 ezer forintot adott, és az idős hölgyet azóta is hetenként látogatja, igyekszik neki mindenben segíteni. A bíróság tanúként hallgatta meg csütörtökön az özvegyet, aki elmondta: nem haragszik Pásztor Istvánra, aki rendszeresen látogatja és segíti; megbocsátott neki.

"Nem akarom őt is elveszíteni, kérem, hogy csak felfüggesztett büntetést szabjon ki rá a bíróság" - fogalmazott az idős asszony.

A bíró az ítélet indokolásában hangsúlyozta: a nagyszámú és jelentős enyhítő körülmény ellenére sem lehet az ítélet végrehajtását felfüggeszteni - csak az enyhítő szakaszt alkalmazni -, ugyanis a motoros többszörösen sértette meg a KRESZ szabályait, és ezáltal egy ember halálát okozta. A bíró utalt arra, hogy a halálos közúti baleset okozásának vétségét egytől öt évig terjedő fogházzal rendeli büntetni a törvényhozó.

Emlékeztetett arra is, hogy a Pásztor-ügyet első fokon egyszer már tárgyalta a veszprémi bíróság, akkor is nyolc hónapi végrehajtható fogházbüntetést kapott a vádlott. Azt az ítéletet azonban a másodfokon eljáró Veszprém Megyei Bíróság - megalapozatlanság és eljárási hibák miatt - hatályon kívül helyezte, és új eljárás lefolytatására utasította a városi bíróságot.

Az ügyet ezúttal másik bíró, Aradi-Kiss Zita tárgyalta és hozta meg az elsőfokú ítéletet. A fellebbezések miatt a Pásztor-ügy a megyei bíróságon folytatódik.

via sportgeza





A bejegyzés trackback címe:

http://zebraakcio.blog.hu/api/trackback/id/tr762934982

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben.

BaradlayR 2011.07.03. 03:11:19

Motornak nincsen féknyoma. Mit kell ezen pirossal hőzőngeni?

Hemü 2011.07.09. 08:28:08

Apám mesélte, hogy fiatalkorában motorral karambolozott. Két részeg biciklist előzött, akik a szembejövő részeg motoros haverjuknak integettek, és a két motor összeakadt.
Ott is azzal jöttek a rendőrök, hogy nem volt féknyom, de erre azt mondta, hogy ha ő ott féknyomot hagy, akkor valaki meghal. Elfogadták.

terror 2011.12.20. 09:43:49

@BaradlayR: "Az adott útszakaszon a megengedett legnagyobb sebesség 50 km/h volt. A motorkerékpártól keletkezett féknyom illetve a jármű véghelyzete alapján műszaki szakértői eszközökkel a motorkerékpár ütközési sebessége pontosan behatárolható volt (44-47 km/h). Megállapítást nyert továbbá az is, hogy a motorkerékpár vezetője hol és mikor döntött a fékezés mellett, szakszóval élve a motoros reakciópontja meghatározhatóvá vált, és azt is tisztázni lehetett, hogy ekkor milyen sebességgel haladt a motoros. A számítások eredményei kimutatták, hogy a motorkerékpár vezetője 63-67 km/h sebességgel haladt a gyalogátkelőhely felé."

www.fokt.hu/baleset-megelozes-vigyazzunk_egymasra

"Motorosunk emlékezete szerint úgy 50 km/órás sebességgel haladt a belső sávban, mielőtt az ominózus zebrához ért. A zebra előtt a menetirány szerinti külső sávban egy buszmegálló volt, ahol bent állt egy BKV busz. A zebra előtt kb. 30 méterrel vette észre a befelé rohanó alakot az úttest bal szélén, automatikusan fékezett, de az ütközést elkerülni már nem tudta: hosszú féknyom után a belső sáv közepén ütötte el az embert. Valaki hívta a mentőket, ő pedig félrehúzta a motort, műszaki hibára nem hivatkozott, a balesetben való felelősségét pedig nem ismerte el."

www.startouring.hu/index_2.php?tart=blog&id=154&lang=hu

Ezek a motoros oldalak csupa marhasagot irnak.

(Megjegyzem a 2. esetben is gyorshajtas volt, es gazolas, de ok csak azon tudtak lovagolni, hogy vajon bekovetkezett-e volna 50-nel. Ez spec tenyleg marhasag, ugyanis a zebrat nem a megengedett, maximalis sebesseggel kell megkozeliteni, es nem ezen kene rugozni. De persze ezt csak a felmentesi szandek miatt irjak...)

terror 2011.12.20. 09:49:49

@errorka: Termeszetesen normal esetben elso fek, hatso kerek a levegoben, vagy nem is hasznalnak hatso feket, ez ok. De amikor veszhelyzet van, maskepp reagal az ember, plane ha rajon, hogy gazolni fog. Korant sem biztos, hogy ugy fog fekezni, ahogyan idealis.

A fenti esetben egyebkent azert nincs feknyom, mert szinte semmit nem lassult az ember. Ez latszik a sebessegekbol, amiket megallapitottak.