Gyalogos Critical Mass?

Úgy tűnik, egyre több ember zavar a sok gázolás, és ki-ki a maga módján próbál tenni ezek ellen...

Szia Mindenki!

Épp regisztráltam a Critical Mass oldalán, gondoltam talán ők állnak legközelebb ötletemhez, de mivel semmilyen elérhetőséget nem találtam, rátok esett a választás.

Kis előzmény:

Sokat éltem külföldön és (sajnos) megszoktam, hogy a zebrán való átkelés gyalogosként nem tart percekig naponta sokszor.

Így visszatérve eltérő közlekedési morállal rendelkező hazámba elegem van abból, hogy BKV használó gyalogosként (jogsi nincs) munkába menet, abból jövet, stb. sok-sok percet veszítek azzal, hogy ácsorgok a zebra peremén várva hogy megálljon az özönlő autósor és átengedjen ott, ahol az autósnak eleve lassítania kéne, miután én már átkelési szándékomat egyértelműen jeleztem. Miért én várjak pl. esőben és egyáltalán bármikor máskor? Egy civilizált társadalomban ez nem így működik, fordítva.

Ezen kívül pedig a folyamatos piroson átslisszanó autók miatt az sem számít, ha közlekedési lámpával megáldott zebrán akarok túloldalra kerülni, amennyiben életben akarok maradni jobban teszem ha az autókat figyelem és nem a lámpát.

Ötlet:

Szervezni szeretnék a (Critical Mass mintájára) egy gyalogos felvonulást/mozgalmat/forgalomlassító akciót. Az "ahogyan"-t csatolt ábrán található béna rajzon illusztráltam és ebből Budapest több pontján ugyanabban az időpontban gondoltam több akciót (1-2 óra időtartam). Soha nem csináltam hasonlót, regisztrálnom kell Facebook-on résztvevő-toborzáshoz? -> nem akarnék. Magyar gyalogosblog oldalt zérót találtam és azt sem tudom milyen keretek közt lehet ilyet meglépni (rendőrség.. stb. bevonandó-e vagy attól függ mekkora mértékű eseményről van szó, hány ember vesz részt benne..).

Ebben kérem segítségeteket.

Köszönettel,

DJ

via urbanista

Azért, hogy ugyanaz a vita ne alakuljon ki itt is, kivételesen nem lehet itt hozzászólni. Aki ide hozzátud, az oda is. Köszönjük a megértést...





A bejegyzés trackback címe:

https://zebraakcio.blog.hu/api/trackback/id/tr752653497