Beszámoló a tegnapi akcióról

Lezajlott az első zebra-akció!

Először is, köszönet mindazoknak, akik eljöttek, nem sajnáltak rá időt és fáradtságot. Köszönet a sajtó megjelent képviselőinek a normális hozzáállásért.
Rengeteg pozitív visszajelzést kaptunk, sokan egyetértenek céljainkkal. Köszönjük. Nekik csak azt tudjuk javasolni: tegyenek ők is lépéseket. Az itt leírt tapasztalatok alapján könnyen lehet akciócsoportot szervezni. Tegyék meg! Ha így teszünk, a zebra előbb-utóbb biztonságossá válik. Volt egy pár negatív vélemény is, de hát ez elkerülhetetlen. Szerencsére törpe kisebbségben vannak. Ilyenkor mindig a Korál együttes száma jusson az eszünkbe: "Lesz, aki segít, lesz aki gátol, s az egészet lesznek, akik nem értik" (Korál: Homok a szélben 1975 - 1984  válogatás). Mindenki tehet azért, hogy a közlekedési morált javítsuk...
A helyszín és az időpont kiválasztása:

Szándékosan olyan gyalogos-átkelőhelyet választottunk, mely megfelel a következő kritériumoknak:

- Egyenes úton van, nem kanyarban, tehát tökéletesen belátható.
- A zebra felfestése jól látható
- A kijelölt gyalogos-átkelőhelyre sárga villogó lámpa is figyelmeztet
- Szándékosan nem a délelőtti órákra időzítettünk, hogy nehogy a munkába való sietség miatt figyelmetlenebb gépjárművezetők balesetet okozzanak.
- Nappali időszakban mentünk, jó látási viszonyok között, gyönyörű időben. Amint sötétedni kezdett, akciónkat abbahagytuk.


Az eredmények:


Az akció kb. 40 percet tartott. Ezalatt 38-an szegték meg a KRESZ 43 paragrafusát, azaz nem álltak meg a párhuzamos sávban, mikor a mellette lévő sávban már megálltak, vagy lassítottak, mert a gyalogos már a kijelölt gyalogos-átkelőhelyen tartózkodott.
Sok autóvezető mosolyogva lassított, látszódott, tudomást szereztek az akcióról. A legtöbb szabálytalankodó szemmel láthatóan észlelte, hogy veszélyes forgalmi helyzet van, mikor meg kellen állnia, le is lassított, de aztán - nem törődve azzal, hogy elsőbbséget kellene adnia - továbbhajtott. Voltak azonban, akik lassítás nélkül, 60-70-80-as tempóban továbbszáguldottak. Külön érdekes volt pl. az a sofőr, aki egyik kezével telefonált, másik kezével elfordította a kormányt és a másik sávba áttérve kikerülte a már zebrán lévő gyalogost. Volt egy kerékpáros, amelyik a külső sávban álló autót kikrülve a belső sávban továbbhajtott.
A gépjárművezetők jó része előzékeny volt, külön köszönet azoknak, akik még mosolyogtak is, mikor átengedtek minket.

Tanulságok:


- Bár a gépjárművezetők jó része megadta az elsőbbséget, bizony nagyon nagy számban voltak olyanok, akik figyelmetlenül átszáguldottak. Már egyetlen ilyen is tragédiát okozhat, úgyhogy legfontosabb a biztonság. Mindnekinek nagyon kell vigyáznia magára!

- Nem tudom, más hogy van vele, de én ha autót vezetek, rögtön kiszúrom, ha valami nem stimmel az út szélén. Túl sok a gyalogos, autó, kamera áll, stb. Ilyenkor ösztönesen a fék fölé helyezem a lábam, mert valami szokatlanra lehet számítani. Itt voltak olyanok, akik nem néztek se jobbra se balra. A defenzív vezetést még hírből sem ismerik.

- Mindig szabályosan kell átkelni a zebrán. Az autóvezetők nagy része számít rá, hogy átkelünk: de csak akkor ha nem hirtelen tesszük, nem futva, stb.

- Használjunk kamerát! Sok autó olyan gyorsan száguld el, hogy vagy a típust és a színt, vagy a rendszámot nincs idő kézzel rögzíteni. A felvételeket  konvertáljuk számítógépre, de az eredetit őrizzük meg. Kiegészítő bizonyítékként még jól jöhet.

- Mi úgy csináltuk, hogy két oldalon két-két tanú állt. Az egyik leolvasta a rendszámot és a típust, a másik gyorsan leírta. A végén összevetettük, és csak az egyezőket jelentjük fel, mert így biztos.

- Csak olyan keljen át a zebrán, aki maga is vezet! Ő az, aki jobban fel tudja mérni a gépjárművezetők reakcióit. Volt köztünk olyan, aki nem vezet, annak minden átkelés felért egy horrorral, míg belülről pontosan felmérhető volt a közlekedési helyzet.

 

Még egyszer: Köszönet mindenkinek, aki szabadidejét és energiáját áldozta az első akcióra. Reméljük, valamit elkezdtünk.
 





A bejegyzés trackback címe:

https://zebraakcio.blog.hu/api/trackback/id/tr771372703

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

babel 2009.09.10. 11:30:37

Az akció céljával egyet értek.
Egyetlen kérdésem van:
Hogyan lehet azt kikerülni, hogy ne lassítsa az akciócsoport túlzottan a forgalmat? Mert ha ugyanaz a néhány ember megy át állandóan oda-vissza a gyalogátkelőn, az kívülről (annak, aki nincs tisztában az akció mögöttes céljával) úgy fog tűnni, hogy ők feleslegesen lassítják ott a forgalmat, mintegy direkt szívatják az autósokat.

Leeroy of SMV Design 2009.09.10. 11:34:11

Faja. Már csak az a kérdés, hogy mit kezd a közlekedési hatóság a feljelentett sofőrökkel. Félő, hogy valamibe bele fognak kötni, az érintettek meg személyiségi jogokra fognak hívatkozni, így elsikkad. Vannak még egyéb fenntartásaim is.

zebraakcio · http://zebraakcio.blog.hu 2009.09.10. 11:38:04

@babel:
Nem folyamatosan tettük. Mindig vártunk fél-egy percet.

zebraakcio · http://zebraakcio.blog.hu 2009.09.10. 11:38:57

@Yann Le Pentrec:
A lényeg, hogy foglalkozzanak vele. Ha elég sokkal kell foglalkozni, előbb-utóbb ők maguk is lépnek. Remélem rájönnek, hogy egyszerűbb

terror 2009.09.10. 11:48:19

@babel: Most ugyanaz a nehany ember kelt at, de igy is voltak civilek is (koztuk tobben el se mertek indulni). Minel tobben csinaljak, annal tobb lesz az "ugyanaz a nehany ember", es maris fel sem tunik. Ettol fuggetlenul a felvetes teljesen jogos, igyekszunk odafigyelni mindenre, ami negativ kisugarzast adhat a dolognak.

A forgalomlassitas amugy egy erdekes dolog. Errol a dugoban acsorgokkal lehetne erdekes riportot csinalni, de ez az oldal valojaban nem errol szol (meg nem a kerekparos piroslamapsozokrol, meg a jarokeretes nagymamakrol, akik villogonal indulnak el, mert szegeny annyit lat, hogy zold).

Mindenki tudja, hogy melyek a kulcsfontossagu momentumok a kozlekedesben, amikre figyelni kell, csak sokan tesznek ra: "ha mas is, akkor en is" vagy "ha mas se, akkor en se". Ha ez megvaltozik, minden kozlekedo felnek jo(bb) lesz.

Amugy ezek forgalomlassitok:

- www.youtube.com/watch?v=_b3XxWYBxGo

- www.youtube.com/watch?v=gHCxdlZ7G18

Idaig nem akarunk eljutni, hogy ilyen eszkozokre legyen szukseg...

Leeroy of SMV Design 2009.09.10. 11:52:19

@zebraakcio: Persze, támogatom is az ötletet, mert gyalogosként érintett vagyok magam is, és bizony a közlekedési morál ezen a téren is igen gyerekcipőben jár. Nyilván ha megszaporodnak a feljelentések, tán készek lesznek érdemben is lépni valamit.

Leeroy of SMV Design 2009.09.10. 12:11:12

Az nem fog menni, ám lélekben veletek vagyok. :)

cartmanland 2009.09.10. 13:13:00

Jó kezdeményezés. Nekem 2001 óta van jogsim, de csak 3 éve figyelek oda igazán a gyalogosokra, és vezetek defenzíven. Mázli hogy nem okoztam tragédiát. Persze régebben is átengedtem a gyalogokat - HA észrevettem a zebrát vagy a táblát. De őszintén szólva sokszor figyelmen kívül hagytam. Szerintem a tábla figyelemfelhívó képessége nem áll egyenes arányban a zebrán fellépő életveszéllyel. Figyelemfelkeltő táblák kellenének (más színek, fényvisszaverő régeg, villogók) és a veszélyes átkelőknél automatikus kamerák. Traffipaxot fel lehet állítani olyan helyen ahol zebra van, így nem csak a gyorshajtást, hanem a gyalogátkelőn elkövetett szabálytalanságokat is lehetne rögzíteni és büntetni. Az első havi büntetésekből biztos megtérülne a befektetés! Nem is értem mi ezen a bonyolult.

Más: többektől hallottam és magam is tapasztaltam, milyen jó a helyzet például Bécsben ilyen téren. Én azt vettem észre, hogy ez elsősorban a túristák által látogatott helyekre vonatkozik, ahol nyilván vannak kamerák és sok a rendőr. A külvárosban majdnem elgázoltak a zebrán. Ezzel csak azt akarom mondani, hogy parasztok mindenhol vannak, de szigorú ellenőrzésekkel és büntetésekkel hamar fel lehet zárkóztatni a közlekedési morálunkat pl. az ausztriai szintre.

Még egy érv a szigor mellett: Oroszországban borzasztó sok a közlekedési kihágás, olyan hogy átengedni a gyalogost ismeretlen fogalom volt, ledudáltak a zebráról :) 2008-ban szigorították a büntetést -> gyökeres változás, az autósok félnek a zebrától mint a tűztől és csak lassan merik megközelíteni.

ArmandoBertolucci · http://nincsszabaly.blog.hu 2009.09.10. 13:41:09

@babel: Egy autós előtt soha nem mentek át kétszer az akciózók. Vagyis ez zajlott:

gyalogos lelép
autósok megállnak
gyalogos átmegy
autósok elmennek

majd ez ismétlődik kis idő mulva ismét.
Tehát egy autós soha nem várakozik az indokoltnál többet.

rondakutya 2009.09.10. 16:41:25

Szuper. Örülök, hogy jól sikerült.
Minnél gyakrabban ilyet még. Én is szervezem a környékemen hasonló kivitelezésben.

▓▓▓▓▓☻ ©╞╕ چ ذ җ € η ☻ ▓▓▓▓▓ · http://blog.hu/user/45354/tab/activity/mindate/2007-07-23T16:48:05+02:00 2009.09.10. 17:25:44

Rosszul tudom, hogy csak hatóság tehet szabálysértési feljelentést ilyen ügyekben? A mezei polgár pedig nem?

Csm001 2009.09.11. 08:44:30

Jól csináljátok:)
Egy észrevétel: kéne a gyalogosokat is oktatni, ugyanis a halálom, ha azért nem indul, mert a szembe sávban jönnek, illetve úgy áll az út szélén, hogy nem balra, hanem jobbra néz, és le se esik neki, hogy át akarom engedni, bármennyire türelmes az autós, a harmadik ilyen már felb*ssza, és legközelebb már nem törődik a gyaloggal. Ezért szerintem ki kéne terjeszteni az akciót valamennyire az átkelni vágyó gyalogokra is, emlékszem kis mókus őrsistaként néniket vezettünk át a zebrán, vittük a csomagjukat, ha nem is ebben a stílusban, de valami hasonló akció jó lenne.
Vigyázzatok magatokra, a kockázati szorzó nem lehet semmi, a videón van egykettő enyhén szólva is rázós szitu...

A Lesből Támadó Ruhaszárítókötél · http://www.planetside.blog.hu 2009.09.11. 12:55:19

Hát, ha úgy csináltátok, ahogy a BLIKK-ben közölt egyoldalas (egyébként benneteket támogató hangú) cikkben, meg a körülötte lévő fényképeken látszik,(PL. kiugrok a 60-al közledő pickup elé féktávon belül), vagy pl a nincsszabály blogon láthatók közül sok esetben, akkor nem azt csináltátok, ahogy az akciót meghírdettétek.

Arról volt szó, hogy szabályosan akartok átkelni. Ugye az is megvan, hogy gyalogos akkor lépjen le, ha meggyőződött annak veszélytelenségéről... A legtöbb képen én azt láttom, hogy valaki fejest ugrik a folyamatosan haladó sor közepébe.

Fentartom a homáron már előre megfogalmazott véleményem. Ez nem egy jól előkészített akció.

terror 2009.09.11. 13:02:24

@A Lesből Támadó Ruhaszárítókötél: Zebran kikerul egy auto (nem egy), mikozben babakocsit tolsz magad elott, es ez a Te hibad, mert nem gyozodtel meg a biztonsagos atkelesrol? Nerohogtess legyszi.

A zebrat ugy kell megkozeliteni, hogy barmikor meg tudj allni. Elviekben tehat nincs olyan, hogy fektavon belul. Egyszeruen elterjedt itthon, mint sokminden mas baromsag.

Gyakorlatban nem ugraltunk ki 60-al kozlekedo pickup ele. Dugo volt, nem is nagyon jottek 60-al, mert nem tudtak. A dugot - megint leirom -, hogy nem mi csinaltunk, valaki mar odatette, mire odaertunk.

Nemsoka jonnek a videok...

A Lesből Támadó Ruhaszárítókötél · http://www.planetside.blog.hu 2009.09.11. 13:46:06

@errorka: Nem akartalak röhögtetni. Vezetek is, babakocsit is toltam az utóbbi 4 évben jópár tucat kilométeren át.

Egyszer sem került ki a zebrán autó.

Természetesen a zebrát valóban mérsékelt sebességgel kell megközelíteni. A gyalogosnak természetesen tilos akkor lelépni, ha veszélyes. Ezen mit lehet érteni?

Az akcióval egyetértek. Autósként én is segítem a gyalogosok átkelését, ha kell, teljesen szabálytalanul úgy állok meg a zebra előtt a 2x2 sávos úton, hogy a kocsim mindkét sávba belelógjon, pont azért, hogy a bamba (persze elsőbbsége van, miért nézzen szét) gyalogos életét védjem a többi autóstól.

Az, hogy az autós 60-al megy a zebra előtt, nem pedig mérsékelt sebességgel nem hatalmazza fel a gyalogost, hogy ő meg csukott szemmel eléugorjon. Sőt!

A temető teli van olyan emberrel, akinek a sírkövére fel lehetne vésni, hogy "ELSŐBBSÉGEM VOLT!".

Ráadásul gyalogosként is képes vagyok úgy átkelni a zebrán, hogy a forgalom folyamatos haladását a legkevésbé zavarjam. Ha kell, lemondok az elsőbbségemről és beintegetem magam elé az autóst, aki miattam ragadna a kereszteződésbe. Ha kell, inkább 2 méterre állok a zebrától, és megvárom míg elhúz az a 4-5 autó, ami után félperces rés jön.

Erre persze nem mindenki képes, egy kisgyerek nem fogja fel, a banyatankos nyugdíjas nem látja, meg mire a másik sávot is megnézi, már rég elfeleljti, mit látott, míg a feje a másik irányba nézett, de pont ezek az aktív aktivisták azok, akiktől elvárható, hogy partnerként vegyenek részt a közlekedésben.

Szóval ezzel van nekem bajom. Ha nem szól rátok az akció előtt egy rendőrtiszt, akkor ügyvédi segítség (ha-ha-ha, megvan már a dr. cím is? És mi a kutatási területe?) ide vagy oda, képesek lettetek volna a Nemzeti Közlekedési Hatóságnak címezni az összes feljelentést.

Abba bele sem gondoltatok, hogy miként tudják eredményesen lefolytatni a szabálysértési eljárást a rendőrök? (Vagy az NKH? :) ) Milyen alapon vetnek ki bírságot másokra?

Egyáltalán az kiderült már, hogy közlekedési szabálysértés miatt tehet-e feljelentést magánszemély?

Az ott tapasztalt egyéb szabálysértések esetén (pl. gyalogosok, kerékpárosok, szemetelők, kutyájukat a járdára sz-ratók) ellen nem léptek fel.

Bár reklámozzátok, hogy "szabályosan" fogtok átkelni, az elkészült képek tanusága szerint lófaszt.

Még egyszer mondom: bár javult a helyzet, még mindig szükség van a gyalogosok védelmére, helyzetük javítására.

De szent harcotokat bizony ezer ponton lehet kritikával illetni. Ezt most megtettem, hogy hogyan fogadjátok, az rajtatok áll.

terror 2009.09.11. 14:13:13

@A Lesből Támadó Ruhaszárítókötél: Elsokent kiemelnem, hogy nalunk is volt, hogy visszaleptunk a jardara, es nem eltunk az elsobbseg jogaval. Ismetlem, nem meghalni/megnyomorodni akarunk.

Itt tobb zebran kikerules is volt. Babakocsis is, es anelkuli is.

A jogi temakhoz en huje vagyok, ehhez nem tudok erdemben hozzaszolni, csak annyit, hogy mi is emberek vagyunk, hibazhatunk... Ebbe legalabb nem hal bele senki :P

A forgalom feltartasa meg vicces dolog, mert egy 40 perces akcio feltartas, de hogy nap mint nap orakat allnak a dugoban az emberek (akkor is, ha epp nincs zebra akcio), az a vilag legtermeszetesebb dolga. De ilyenkor egybol dugot csinalunk...

A balesetveszelyes gyalogos kozlekedest nem tamogatjuk, elhatarolodunk tole. Ezt irtuk tobbszor is, es tartjuk is magunkat ehhez. Majd rajuk is kiterunk, de ahogy irtam, valahol el kellett kezdeni a projectet.

Egyeb tapasztalt esetek:

Kerekparos 1 volt szabalytalan, ellene sajna nem tudunk mit tenni. En aktiv kerekparos kozlekedokent nevelem a fajtamat, ahol erem. Lampa, piroslampazas, jardazas...

Jardara szaratos kutyas nem volt, szemetelo sem. Ha latunk ilyet, szolni fogunk, megigerem.

A szabalyos atkelesre "lofaszt" nem ertem. Ha elindulsz egy 2 savos uton, es megallnak belso/kulsoben, a masiknak kutya kotelessege megallni. Ott nincs olyan, hogy bunko vagyok, mert bemegyek a 2. savba is. Vagy nem ertem, mire gondolsz...

Egyebkent elismerem, hogy volt 1-2 necces szitu, ezt megbeszeltuk magunk kozott, es leredukaljuk a kovetkezo akcion 0-1-re, az azt koveton pedig 0-ra. Nyilvan ezekben az esetekben nem elunk vissza azzal, hogy voltak tanuk, es vannak kepek/videok. Mint ahogy ezuttal, mivel elso akcio volt, a lazabb eseteket is kivesszuk a kalapbol, es csak a kirivoak (zebran kikerulos, ledudalos, mobiltelefonalos, es tarsaik) kapjak majd meg a maguket. Sajna beloluk is volt nem keves...

zebraakcio · http://zebraakcio.blog.hu 2009.09.11. 16:07:33

@A Lesből Támadó Ruhaszárítókötél:
Ne ítélj, hogy ne ítéltessél. Nemsokára megy fel egy pár videó, addig várj.
És nézd este az RTL klubot meg a TV2-t.
Ma átkeltünk ugyanott, bazi nagy TV kamerákkal filmezték és így is volt olyan, aki először MEGÁLLT, majd ÚJRA elindult az orrunk előtt. Szerinted?

/tno+DA= 2009.09.17. 00:08:46

@zebraakcio:
Fél egy percet?
Mily nagylelkűek vagytok.
Az ilyeneken szeretnék zebrán kilinccsel előre átgázolni (hogy minél többet vigyek magammal). :D

zebraakcio · http://zebraakcio.blog.hu 2009.09.17. 00:27:52

@/tno+DA=:
Jól érzékelem-e az agressziót a kommentedből?

Perillustris 2009.09.17. 00:59:22

@/tno+DA=: 8-9 éves kislányok szülővel előnyben, ugye?

rondakutya 2009.09.17. 20:46:32

@/tno+DA=:
Ekkora állat miért ül autóba?
A kommentedből ítélve a családodra is veszélyes lehetsz. Most aztán magyarázkodhatsz, hogy milyen tuti jó szülő, családtag stb vagy, de ezt ki hiszi el neked ezután?
emberek közé sem vagy való a forgalomba meg pláne nem.
A zebra a gyalogosoké és feltétlen elsőbbsége van. Ahogy a reklám is mondja már a szándéknak is elsőbbsége van.
A normális az lenne, hogy a gyalogos megtorpanás nélkül léphet le a zebrára mert ez az a hely ahol az autósnak kell figyelnie.
Mit nem értesz azon, hogy a zebrán nem az autósnak van elsőbbsége?
Ha ez az egyszerű szabály bonyolult és felfoghatatlan Jézus mi lehet a többivel?
Nem a RAZOR a veszélyes hanem TE!

/tno+DA= 2009.09.30. 19:28:52

@Perillustris:
Dupla pontot ér! :)
Ha komplett család eliminálódik, az bónuszjáték. XD

/tno+DA= 2009.09.30. 19:34:51

@rondakutya:
"A zebra a gyalogosoké és feltétlen elsőbbsége van. Ahogy a reklám is mondja már a szándéknak is elsőbbsége van."
Na az egy jó nagy faszság.
Mi az, hogy szándék???
Mi vagyok én gondolatolvasó?
Ha az út szélén áll az szándék?
Ha lelép (amit nem fog addig megtenni amíg nem lassítok) az szándék?
Ha egy kanyarban a zebra felé tart de ő is elkanyarodik az szándék volt e?

Na EZÉRT nem ment át ez a törvény.
Tehát a szándéknak tudod mije van?
KUSS van, az van!

A gyalogos VENDÉG az országúton. A zebra csak egy demilitarizált zóna, ahol a két fél találkozik. Lelépve van elsőbbséged, de továbbra is kérdem, megmenti ez az életedet ha egy barom szarik rád és átgangol rajtad nagy kedvvel?
Ugye hogy nem!
Akkor meg miről van szó?

"Ha ez az egyszerű szabály bonyolult és felfoghatatlan Jézus mi lehet a többivel?"
egyébként meg milyen többi szabályról hadoválsz?
Van még más is???? Az ecserin aszondta a pacák hogy erre figyeljek oda aztán mehet a menet. XD

RAZOR - Rohadék Arrogáns Zebraabuzáló Orbitális Ratyik

/tno+DA= 2009.09.30. 19:40:30

@zebraakcio:
Nem.
Direkt provokálok a sok faszláma meg lecsap rá, és próbálna felhasználni, mint negatív példát.
A baj csak az hogy bő 20 évig gyalogkakukk, ugyanennyi ideig lelkes kétkerekű (mert nekem nincs ki a négy kerekem :D) drótszamaras, majd hiba pont nélküli forgalmi vizsga óta jó 10+1,2,3 éve autós, aki képes rugalmasan kezelni a közlekedést.
A szabály szerint közlekedő ember halott.
Az autósnak rugalmasan kell igazodnia, ahogy a gyalogosnak is kéne.
De pont ez a szervezet az ami ennek homlokegyenest ellene van.
Jómagam ha zebrán kelek át inkább megállok és intek a közeledő autósnak, hogy haladjon tovább, rövidebb ideig keresztezi az utam mint én az övét. Ez a szerveződés egy intoleráns vaskalapos gulya. Mennek mint a birkák ha egyet elütnek bőgnek mint a marha.
Szerinted mennyire felháborító ez?
Igen talán némi valós agresszió mégis csak vegyült az egyébként pusztán szándékos heccelés mellé.

/tno+DA= 2009.09.30. 19:47:07

@▓▓▓▓▓☻ ©╞╕ چ ذ җ € η ☻ ▓▓▓▓▓:
Mezei polgár is tehetne, csak mivel bizonyítja?
Fényképezni nincs joga. Bizonyíték híján meg mi alapján vádaskodik?
Az ilyen jellegű fényképezés meg semmit nem ér, tekintve hogy az autó rendszámát is védik a személyiségi jogok melyek így a személyi adatokkal megegyező védelem alatt állnak.
Azaz rendőr igazoltathat, lefotózhat, a rendszámod alapján beazonosíthat, addig az egyszerű állampolgárnak erre jogosítványa nincs.
Ha így mégis születik feljelentés netán sikeres ítélet az onnantól alkotmánysértő és az alkotmánybíróságra tartozik, bááár csak akkor tartozik rájuk ha a vádló fél terjeszti elő mert addig a személyes adatok védelméhez való jog megillet a feljelentett felet aki gondolom nem akar maga ellen jogorvoslatot kérni. :D

Nem akarok tippeket adni a Zebra Abuzálóknak, de ha ilyen akciót akarnak kéne hozzá rendőri közreműködés.

És a zebrán grasszálás viszont aggályos mert a forgalmat akadályozza. Nem azért kel át mert a túloldalon van dolga vagy arra halad, hanem hogy az autóst megállásra kényszerítse, azaz akadályozza a forgalmat. Bár ez ellen jogorvoslatra vajmi kevés esély van, mégiscsak megemlítendő, hogy ha bizonyítható módon nem is sérti, de még a laikus szemlélő szerint is érinti a forgalom akadályozását, amit ugye a rendőrség megint csak tud honorálni pénzbírsággal.

Mindenesetre gratulálok a Zebra Abuzáló társulásnak, elvégre mindenkinek kell egy hobbi. Én origamizom amíg ők a bíróságon múlatják a szabadidejüket. :)

terror 2009.10.01. 10:42:49

Egyben reagalnek az osszes "ertelmes" hozzaszolasodra: szep volt!

Nem moderaljuk ki, latszodjon mar, hogy milyen emberekkel (???) is elunk egy varosban.

(Szerencsere egyre kevesebb van az ilyenekbol :)

zebraakcio · http://zebraakcio.blog.hu 2009.10.01. 11:00:59

@/tno+DA=:
Kedves (?) blogolvasó és kommentíró!
Ha érveket és gondolatokat sorakoztatsz fel - akár pro akár kontra - nagyon szívesen vesszük. Ha káromkodsz, gúnyolódsz, akkor (hogy a te szókincsedet használjam) kibannollak a gecibe.
Remélem értetted. Tehát ha valami mondanivalód van, akkor tedd meg kulturált formában és még lehet, hogy párbeszéd lesz belőle.
Köszi.

/tno+DA= 2009.10.09. 22:47:52

@zebraakcio:
Ha kulturált formában a törvényt betartva akcióztok. akkor szintén ok.
Azaz üljetek le a zebrától pár méterre és számoljátok OBJEKTÍVE (nem a zebra szélén állónak elsőbbséget nem adókat is beleértve hogy javítsátok a statisztikát) a szabálytalankodó autókat.
Ezzel az adattal be lehet menni a rendőrségre, hogy ott ellenőrizzenek, nekik legalább VAN joguk fényképezni rendszámokat és feljelentgetni meg eljárni. Illetve továbbítható a városgondnokság felé hogy oldják meg a problémát nyomógombos lámpás gyalogátkelővel, vagy felüljáróval vagy bármi értelmes módon.

/tno+DA= 2009.10.09. 22:48:24

@/tno+DA=:
Addig a feljelentgető forgalmat akadályozó kismamáknak nyugdíjasoknak iskolából lógó diákoknak ijedt sünt a valagába!

flea 2009.10.12. 11:51:48

@/tno+DA=: a szókincsed már megvan a provokáláshoz, most már csak ész kéne. :) Azzal például felfognád, ami már ezerszer elhangzott kb. az összes posztban, hogy a fényképek, videók magáncélra készülnek, bizonyítékként a tanúvallomásokat használják fel.

Közterületen egyébként akkor fényképezlek le akár 5 centiről rendszámostul, amikor akarlak. Nézz utána, mielőtt jár a szád.